Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@15:05:08 GMT

تبریز|شب نیمه‌شعبان در فضیلت هم‌ردیف شب قدر است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۲۷۳۰

تبریز|شب نیمه‌شعبان در فضیلت هم‌ردیف شب قدر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فضیلت‌های فراوان شب نیمه شعبان سخن به میان آورد و اعلام کرد: شب نیمه‌شعبان در فضیلت هم‌ردیف شب قدر است. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جمع پرسنل پادگان شهید کریمی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد نیمه شعبان اظهار کرد: شب نیمه شعبان از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاشغا را برای کسب فیض داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حدیثی که در وسایل ‌الشیعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضیلت ماه شعبان آمده است: «خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است که هرکس را در این ماه به او پناه برده و از او درخواست کند، از رحمت خود محروم ننماید».

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در میان روزها و شبهای ماه شعبان، شب نیمه شعبان این ماه مصادف با ولادت حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف از شرافت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده که پدر بزرگوارشان در پاسخ کسی که از فضیلت شب نیمه شعبان از ایشان پرسیده بود فرمودند: این شب برترین شبها بعد از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جاری می‌سازد و از منت خویش گناهان آنان را می‌بخشد.

حسینی یادآور شد: نیمه شعبان علاوه بر اینکه روز و زمان خجسته میلاد امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

وی همچنین گفت: رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرموده است: هرکس که شب عید و شب نیمه شعبان را زنده بدارد، او در روزی که قلب‌ها می‌میرد نخواهد مرد و هیچ‌گاه دل‌مرده نخواهد شد.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۲ خط اصلی انتقال آب تبریز با قدمت ۶۵ ساله که ۲ هزار لیتر در ثانیه بخش اعظمی از آب شرب مورد نیاز تبریز را انتقال می‌داد، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تبریز جابجا شد.

خانی افزود: این دو خط آب از ۶۵ سال پیش به طول ۴۰ کیلومتر برای انتقال آب ۱۰۰ حلقه چاه در مسیر سعید آباد، هروی و قزلجه میدان به تبریز اجرا شده بود، و ۴۰ درصد آب تبریز را تامین می‌کردند.

وی ادامه داد: این جابجایی بدون ایجاد قطعی آب برای مشترکان تبریز، در مسیر ۷۰۰ متری این خط، اجرا شد.

شهردار تبریز نیز با بیان انکه وجود این دو خط مانع تکمیل طرح شبدری خلعت پوشان و اجرای مسیر اتوبان تبریز باسمنج بود، گفت: با جابجایی این دو خط انتقال آب، تقاطع غیر هم سطح یا همان طرح شبدری خلعت پوشان و اتوبان مسیر باسمنج آماده اجراست.

به گفته هوشیار این پروژه ۳۷ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد