Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به وضعیت روستا‌های کشور اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری کشور، وضعیت مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها در کشور بالاتر از متوسط جهانی است که این مساله خوب نیست.

وی ادامه داد: باید برای آبادانی تمام روستا‌های کشور تلاش کنیم، برخی از روستا‌ها دارای جاذبه توریستی هستند که باید به این روستا‌ها توجه شود، توجه به زیرساخت‌های روستا‌ها به پایداری اقتصادی روستا‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید به باغ‌های خوب پیرامون شهر قم توجه شود، امکان ایجاد صنایع بسته بندی در کنار این باغ‌ها وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به لزوم تغییر شیوه کشاورزی در کشور اظهار کرد: در زمینه منابع آبی محدودیت داریم، به همین دلیل باید استفاده از گلخانه‌ها در روستا بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حاد در کشور، مشکل کمبود آب است، وزارت نیرو و دستگاه‌های دیگر برای حل این مشکل تلاش می‌کنند، اما مردم هم باید به صورت جدی در زمینه مصرف آب صرفه جویی کنند، اتخاذ تمهیدات برای حل مشکل تامین آب بخش کشاورزی نیز ضروری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برای فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب، صدا و سیما باید با استفاده از روش‌های هنری و ظرفیت‌های نخبگان در این زمینه تلاش کند.

لاریجانی با اشاره به مشکلات روستاییان در استان قم اظهار کرد: یکی از مشکلات آن‌ها سرمازدگی باغ‌ها در روستا‌ها است، همچنین سال گذشته شاهد خسارت وارد شدن به مرغداری‌های قم به دلیل گسترش بیماری آنفولانزای پرندگان بودیم که برای پرداخت خسارت آن پیگیری صورت گرفت و به این افراد باید تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌ها برای اشتغال روستاییان برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری بود، بانک‌ها در این طرح باید تسهیلاتی را به روستاییان پرداخت کنند تا چرخه اقتصادی در روستا‌ها فعال شود و شاهد سرمایه گذاری در کنار روستا‌ها باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب پیگیر اجرای طرح اشتغال روستاییان هستند و در این زمینه حساسیت دارند، برای کمک به روستا‌ها یکی از طرح‌ها اجرای طرح اشتغال روستاییان است که این طرح می‌تواند موجب افزایش ماندگاری مردم در روستا‌ها شود.

لاریجانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های زیرساختی در مناطق روستایی کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم اجرای پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی در روستا‌های کشور است، در این راستا بخشی از منابع مالیات بر ارزش افزوده را به اجرای طرح‌های زیرساختی اختصاص دادیم تا امکان سرمایه گذاری در مناطق روستایی بیشتر فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید روستاییان در جذب سرمایه گذاران به روستا‌های خود تلاش کنند، چنین اقدامی موجب می‌شود که امکان اشتغال برای فرزندان این روستاییان نیز فراهم شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌

‌به گزارش قدس آنلاین، در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • هنرمندانی که از غزل رهبر معظم انقلاب استقبال کردند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • عکس| دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگران
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب