Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:46:10 GMT

حل مشکلات کشور اولویت اصلی شوراهای شهر و روستا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۳۳۷۷

 

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان و عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، ضمن تبریک روز شورای‌های اسلامی شهر و روستا به تمام مدیران و مسئولان شوراها در سطح کشور،‌ اظهار داشت: ما انتظار داریم شوراها به مطالبات مردم محلی که در حیطه شورای آنها هست -چه روستا و چه شهر- بپردازند.

وی افزود: همچنین شوراها باید در راستای اصل ماموریت‌های خود اقدام کنند و خارج از ماموریت‌های خود عمل نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: همچنین شوراها باید به مسائل مردم و ماموریت خود بپردازند لذا دلیل دیگری ندارد دخالتی در خارج از ماموریت خود داشته باشند.

به گزارش فارس،وی در خاتمه عنوان کرد: خواهشی که دارم این است شوراها به گونه‌ای عمل کنند که مشکلات داخلی کشور حل شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، امام راحل (ره) بر اساس احکام اسلامی، تصمیم‌گرفتند اداره امور شهر و روستا را به مردم واگذار کنند؛ چند اصل در قانون اساسی پیرامون شوراها و نقش پررنگ مردمی آمده که نشان از اهمیت شوراها دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل این شوراها سال ۵۸ به تصویب رسید ولی جنگ‌تحمیلی مانع از تحقق آن شد و سرانجام سال ۱۳۷۸ با فرمان مقام معظم رهبری اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد، افزود: نگاه شوراها این بوده که امورات شهر و روستا را نمایندگان مردم عهده‌دار شوند و موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، آموزشی و… تأمین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شوراها باید نگاه عدالت‌محور داشته باشند و با حضور و نقش‌آفرینی مردمی به دنبال تحقق این مهم باید باشند، گفت: در عرصه شوراهای شهر و روستا، پیوسته به‌دنبال فتح قله مشارکت مردمی هستیم ولی همچنان تا رسیدن به قله فاصله داریم؛ آنچه مسلم بوده این است که مدیران در سطوح مختلف باید شورا باور باشند.

حاجی بگلو ادامه داد: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در شهر مشهد بوده و سعی کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده، نقش مردمی را در این پهنه‌ها پررنگ کنیم.

وی افزود: با همین نگاه، حدود نیمی از اعتبارات شهرداری را طی سنوات اخیر به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بردیم و با روند کنونی، در آینده نه‌چندان دور مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر در مشهد نخواهیم داشت و شاهد توزیع عادلانه ثروت شهر می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون مصوبات شورا گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

وی افزود: همه ما برای مردم آمده‌ایم و پرداختی‌ها هم که بر اساس قوانین و مقررات و احکام است؛ اگر شفاف نشود مردم سو ظن خواهند داشت و امیدواریم شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

کد خبر 749895

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند