Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@21:51:03 GMT

لاریجانی: باید در عرصه‌های هنری صاحب مکتب شویم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۴۶۹۰

لاریجانی: باید در عرصه‌های هنری صاحب مکتب شویم

ساعت 24- رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران با توجه به پشتوانه انقلاب اسلامی و مبانی دینی قوی باید صاحب نهضت و مکتبی در عرصه هنر باشد.

علی لاریجانی عصر امروز (سه‌شنبه) در آئین افتتاح دانشکده دین و رسانه در قم، عنوان کرد: اینکه مجموعه‌ای متکفل شود در حوزه هنر و رسانه ظرفیت کسانی که تحصیلاتی در مسائل دینی دارند را بارور کند، قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی سال پیش‌تر که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ای محرمانه برای من نوشتند که حاوی دغدغه بزرگ ایشان برای عرصه فرهنگ بود. در آن نامه سخن این بود که ایران با توجه به پشتوانه انقلاب اسلامی و مبانی دینی قوی باید صاحب نهضت و مکتبی در عرصه هنر باشد.

وی افزود: رسیدن به آن نقطه کسانی را می‌خواهد که هم رسانه و هم هنر را بشناسند. این دانشکده در ابتدا با چنین هدفی راه‌اندازی شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طی این سال‌ها برخی هنرمندان کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف داستان، رمان و یا فیلم انجام داده‌اند که نشان از رشد دارد اما این آثار تجربه‌های فردی است و برای اینکه مکتب از درون آن اخذ شود، نیاز به کار بیشتر دارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه باید در عرصه‌های هنری صاحب یک مکتب شویم، اضافه کرد: رادیو و تلویزیون امروز می‌تواند علم‌دار این امر شود. آنچه اهمیت دارد این است که ابتدا تعریف روشنی برای کارهای رسانه‌ای داشته باشیم که چه دریچه‌هایی را برای درک حقیقت می‌خواهیم باز کنیم و به چه راه و رسم زندگی بپردازیم.

وی گفت: بخش دوم همگرایی صمیمانه با مردم است. رویکرد صمیمانه رسانه با مردم تاثیرگذاری پیام عرضه شده را بالا می‌برد. تلویزیون و هنر روی اراده‌ها تاثیر می‌گذارد. در رسیدن به این هدف هرچه تعامل صمیمانه‌تر باشد، تاثیرگذاری بیشتر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از ظرفیت مهمی که در اختیار است، در این مسیر استفاده شود و وجود چنین دانشکده‌ای در این راه مایه بروز خلاقیت‌ها خواهد بود.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازد.

در صورتی که بررسی جداول در این دو روز به اتمام نرسد، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نیز جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس