سیدحسن خمینی: حکومت مهدوی حکومت لالها نیست/ انجمن حجتیهها مخالف مبارزه بودند
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۴۸۷۱
سیاست > احزاب و شخصیتها - یادگار امام با بیان اینکه حکومت مهدوی حکومت لال ها نیست، گفت: حکومت مهدوی حکومتی نیست که در آن انسان ها از گفتن حقیقت بترسند است و در آن زبان ها به بیان حقیقت نچرخد؛ بلکه حکومت سخن گفتن و صحبت کردن است.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزای ها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش در حرم امام گفت: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ای که مرحوم کلینی در روضه کافی نقل کرده به ویژگی های حکومت عادل که طبیعتا اوج آن در زمان ظهور محقق خواهد شد، اشاره دارند که شاید بتوان گفت اشاره ای مستقیم به زعامت حضرت صاحب الزمان (عج) است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اهم صحبت های او از این قرار است:
* علی(ع) در ادامه روایت می فرمایند، با این اتفاق شما از کوری، کری و لال بودن درمان می شوید. اشاره این سخن به بیماری های دل است؛ جامعه مهدوی کر و کور و لال نیست. یعنی هم نعمت های خدا و هم درد جامعه و مشکل همنوع و هم راه های برون رفت را می بیند؛ هم دارو و هم درد را می بیند.
* لطف خدا را در زندگی خودمان ببینیم و کفران نعمت نکنیم، اما از طرف دیگر توجه ما به درد جامعه باشد و مشکلات را هم ببینیم و چشم بر درد دیگران نبندیم. پیامبر (ص) می فرماید «محبت مؤمنین به یکدیگر مثل محبت اعضای یک بدن است». یکی از اشکالات ما این است که بعضا بدی دیگران را می بینیم اما بدی خودمان را نمی بینیم؛ اما در حکومت مهدوی (عج) چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.
*حکومت مهدوی حکومت لال ها نیست؛ حکومت مهدوی حکومتی نیست که در آن انسان ها از گفتن حقیقت بترسند است و در آن زبان ها به بیان حقیقت نچرخد؛ بلکه حکومت سخن گفتن و صحبت کردن است. مولی الموحدین (ع) در مسجد کوفه می نشست و مردم می گفتند یا علی مشرک شده ای، اما وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) تحمل می کرد.
*نگاه ما به افق روشن آینده است. البته فلسفه انتظار این نیست که بر سر خودمان بزنیم تا کسی بیاید و ما را نجات دهد؛ بلکه فلسفه انتظار این است که ما به سمت مهدوی شدن حرکت کنیم.
*{ خطاب به مسئولان وزارت آمورش و پرورش} در آموزش و پرورش به این توجه کنید که «تحجر» از کلید واژه های تفکر امام است؛ اگر نسبت به این امر غفلت کردید و به آن توجه نداشتید نگاه کاریکاتوری به امام داشته اید.
* امام جلوه تمام نمای حاکمیت دین در جامعه است، ولی تجلی تمام نمای مبارزه با تحجر هم هست. اتفاقا جایی هم که می گوید من اگر فدا شوم می ارزد مبارزه با متحجرین است؛ نه هنگام مبارزه با کفار.
*{ با اشاره به تفکر انجمن حجتیه} آنها می گفتند مبارزه حرام است؛ خود آقا امام زمان(عج) می آید، اما امام می گفتند فلسفه انتظار، «حرکت» است.
*معلم و آموزش و پرورش بزرگترین محل برای شست و شوی قلب و آماده سازی راه برای حرکت و بزرگترین جای برای تربیت انسان مهدوی و فردی است که چشم هایش را از زشتی ها، پلیدی ها، دورنگی ها و دیدن عیب های دیگران و ندیدن عیب های خودش، می شوید. انسان در آموزش و پرورش گوش هایش را می شوید از اینکه نکند صدای «یا للمسلمین»ی بلند شود و او نشنود و جایی امام سجاد (ع) در فرازی از دعای مکارم الأخلاق می فرماید خدایا هیچ خصلتی را در من مگذار که عیب من باشد مگر آن را اصلاح کنی؛ هیچ عیبی را نگذار که من به آن سرزنش شوم مگر اینکه آن عیب را تبدیل به حسن کنی و هیچ صفت خوبی را در من ناقص مگذار.
29216
کلید واژهها : انجمن حجتیه - امام زمان حضرت مهدی - سید حسن خمینی -منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: انجمن حجتیه امام زمان حضرت مهدی سید حسن خمینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۰ بود که دختری در خانوادهای از اهالی شیراز به دنیا آمد که اسمش را سیمین گذاشتند. او سالها بعد شد یک نویسنده کاردرست که رمانی به نام سووشون از زیر چکاچک قلمش بیرون آمد. رمانی که به هفده زبان زنده دنیا ترجمه شده و یکی از پرفروشترین آثار ادبیات داستانی ایران است. سیمین دانشور به همسری جلال آل احمد در آمد. او در نخستین انتخابات که در فروردین سال ۴۷ انجام شد ریاست کانون نویسندگان ایران را عهده دار شد. امروز سالروز ولادت این بانوی ادیب ایرانی ما را بر آن داشت تا به خاطرهای از او با امام خمینی (س) بپردازیم. سیمین دانشور در همان اوایل انقلاب به همراه جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران خدمت امام رسیدند. در این دیدار بسیار تحت تاثیر محبت و لطف امام قرار میگیرد. خودش گفته است:
«وقتی امام را دیدم، تحتتأثیر او قرار گرفتم. آنقدر که این پیرمرد باشکوه، آرام و لطیف بود نمیتوانستم در برابر اشتیاقی که پیدا کردم مقاومتی کنم. خم شدم و عبای ایشان را بوسیدم.» (۱)
مرحوم شمس آل احمد نیز در خاطره دیگری از این دیدار سیمین چنین روایت کرده است:
با اوج گیری انقلاب اسلامی آقای خمینی به ایران آمدند. من در آن ایام مریض بودم و در خانه و بیمارستان بستری. امام در مدرسه (علوی) ساکن شدند. من اخبارش را از روزنامه و رادیو و تلویزیون پیگیری میکردم. تشنگی و شوق مردم برای دیدن ایشان وصف ناپذیر بود. من هم خیلی شایق بودم. در آن زمان گروهی از اعضای کانون نویسندگان ایران - که من در اول انقلاب با دیدن مسائلی از آن استعفا کرده بودم به خدمت آقا رفتند که خبرش در مطبوعات منعکس شد. در آن جلسه امام به خانم سیمین دانشور عنایت کرده چند کلمه هم با ایشان صحبت مینمایند. در آن روزها به آنهایی که خدمت امام رفتند حسودیم میشد و خانم دانشور هم به من پز میداد که من رفتم امام را دیدم و شما ندیدید! (۲)
مرحوم شیخ مصطفی رهنما، تنها عضو روحانی کانون نویسندگان از آن دیدار تاریخی نقل میکند: «.. در این دیدار خانم سیمین دانشور در حال بالا رفتن ار پلهها به من گفت: آقای رهنما من چادر سرم نیست، امام ناراحت نشود. من گفتم: نه همین روسری را که مقداری جلو بیاوری تا موی سرتان پوشیده باشد کافی است.»
۱. پناهیفرد، سیمین دانشور در آیینهٔ آثارش.
۲. این بخش از مطلبی که پیش از این در سایت جماران منتشر شده بود، استخراج شده است.