Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در آمریکا در حکمی عجیب با متهم کردن ایران به نقش‌آفرینی در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تهران را به پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه ملزم کرد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک قاضی در آمریکا با صدور یک حکم غیابی ایران را به پرداخت بیش از 6 میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 که در جریان آن بیش از 3000 نفر کشته شده‌اند متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که 15 نفر از 19 هواپیماربایان عامل این حملات شهروند عربستان سعودی هستند قاضی آمریکایی در حکمی عجیب جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به نقش‌آفرینی در کشته شدن قربانیان این حادثه متهم کرده است. 

«جورج بی دانیلز» قاضی منطقه‌ای دادگاه نیویورک ایران را ملزم کرده به ازای هر یک از همسران قربانیان این حادثه مبلغ دوازده میلیون و پانصد هزار دلار، به ازای هر یک از والدین، هشت میلیون و پانصدهزار دلار، به ازای هر فرزند  هشت میلیون و پانصد هزار دلار و به ازای هر خواهر یا بردار چهار میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار پرداخت کند. 

این حکم در حالی صادر شده که هیچ شواهدی درباره نقش‌آفرینی ایران در حملات 11 سپتامبر ارائه نشده است. در گزارش کمیسیون 11 سپتامبر که موظف به تحقیق درباره این حادثه شده بود اشاره‌ای به نقش ایران نشده است. 

پیشتر شبکه خبری الجزیره گزارش داده بود سعودی‌ها تلاش دارند ایران را به یک پرونده قضایی در آمریکا برای رسیدگی به نقش ریاض در حملات 11 سپتامبر2001 اضافه کنند.

انتهای پیام/   

 

 

R36444/P36447/S8,89,95,97,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، آیت‌الله " سید محمد سعیدی " در مراسم گرامیداشت حادثه طبس و شهید محمد منتظر قائم که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد افزود: در حمله آمریکای جهانخوار به طبس خداوند نیروهای خودش را که به چشم آمریکایی‌ها نمی‌آمدند به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیرآمیزی را به دشمنان ا تحمیل کرد.   وی با بیان اینکه در حادثه طبس همه در خواب بودند و بالگرد آمریکایی در حال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌هایشان آمده بودند اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنیگن فرار را بر قرار ترجیح دادند.   امام جمعه قم گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان از جمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه شهادت نائل شد .   آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در حادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده که در هفته‌های اخیر توانست در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد .   شهید محمد منتظر قائم متولد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان است، خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران حکومت وقت مجبور به هجرت از فردوس می‌شوند و در شهر و دیار پدرش، یعنی یزد سکنی می‌گزینند ولی این تازه ابتدای راه زندگی استکبار ستیزانه محمد است که رقم می‌خورد.   این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس که با هدف آزاد کردن گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا انجام شد به فوز عظیم شهادت نائل آمد.   استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد