Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده دین و رسانه زمینه استفاده از ظرفیت صدا و سیما و حوزه علمیه را فراهم می‌کند که زمینه‌ساز تولید آثار خلاق است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی لاریجانی عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما اظهار کرد: افتتاح این دانشکده اقدام بسیار خوبی است تا از فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه در بخش هنر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: در دورانی که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای بر استفاده از مبانی قوی انقلاب در حوزه‌های مختلف مانند داستان‌نویسی، رمان و ... تأکید داشتند که این بخش با کمک تجربه و آموزه‌های دینی قابل تحقق است، بنابراین لازمه تولید آثار درخور این بخش تسلط به مبانی دینی و هنر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد تحصیل‌کرده در حوزه علمیه در دانشکده دین و رسانه در عرصه هنر نیز حضور پیدا می‌کنند گفت: در بخش‌های داستان و فیلم در رادیو و تلویزیون آثار خوبی تولید شده، ولی در زمینه توجه به مباحث فلسفی جای کار وجود دارد تا به طور مبنایی به مباحث پرداخته شود.

وی با اشاره به آثار درخور تولید شده گفت: کتاب «کمی دیرتر» اثر مهدی شجاعی، اثر دکتر یثربی در زمینه شیخ اشراق و فیلم محمد رسول‌الله (ص) از جمله آثار درخور هستند، ولی هنوز این‌گونه آثار باید تولید شود.

لاریجانی به برنامه‌ریزی برای طی کردن مسیر صحیح اشاره کرد و افزود: باید مسیر زندگی و تربیت روشن شود تا افراد به راه پیموده شده و باقیمانده مسیر آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: رادیو و تلویزیون باید در درون مردم باشد و با آن‌ها ارتباط نزدیک داشته باشد و به نوعی همگرایی را پیگیری کند تا بتواند از طریق هنر بر اراده مردم اثر بگذارد، البته آثار این حوزه باید با محوریت و رویکرد همگرایی صمیمانه پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صدا و سیما ظرفیت فراوانی دارد که برای استفاده بهینه از آن باید برنامه‌ریزی کرد و همچنین با ظرفیت حوزه علمیه در زمینه مباحث دینی، حدیثی و تاریخی همگرایی داشته باشد که دانشکده دین و رسانه زمینه این امر را فراهم می‌کند تا آثار جذاب و خلاق تولید شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی

ایسنا/خراسان رضوی جشنواره ملی «تیتر ۱۳» به‌عنوان نقطه عطفی در زمینه رونق نشریات دانشجویی از فردا به مدت سه روز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌شود.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر ۱۳» است‌.

برای برگزاری این جشنواره در مرحله اول، فراخوانی منتشر شد و براساس آن دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شدند.

در اختتامیه جشنواره نیز که با حضور مسؤولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

همچنین براساس اخبار منتشرشده از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی، هر کدام از فعالان نشریات و تشکل‌ها که اولویت خود را حل مسائل دانشگاه قرار دهند، از حمایت ویژه این معاونت برخوردار خواهند شد. 

مهمترین کارکرد نشریات دانشجویی، آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است و فرصت تعامل دانشجویان با جامعه را فراهم می‌کند. بنابراین ضروری است دانشگاه‌ها از ظرفیت نشریات دانشجویی بهره کافی را ببرند. 

آن‌طور که برگزارکنندگان جشنواره «تیتر ۱۳» اعلام کرده‌اند، این جشنواره نقطه عطفی در نشریات دانشجویی ایجاد خواهد کرد و باعث می‌شود امسال، سال پررونقی در حوزه نشریات دانشجویی باشد. 

جشنواره ملی رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد