Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@05:34:19 GMT

کودکان خیابانی اتباع خارجی ساماندهی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۵۹۵۸

کودکان خیابانی اتباع خارجی ساماندهی می شوند

کرمان - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 60درصد کودکان خیابانی را اتباع خارجی تشکیل می دهند گفت : ساماندهی این کودکان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه کرمان افزود: سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان اتباع خارجی با قوه قضائیه و وزارت کشور مکاتبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت :سازمان بهزیستی حدود 26 هزار کودک بی سرپرست و بد سرپرست ایرانی را تحت پوشش خود قرار داده است.
محسنی بندپی افزود: این سازمان آمادگی پذیرش، حمایت تحصیلی و تامین معیشت کودکان خیابانی ایرانی را دارد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود در صورت وجود مافیا برای سوءاستفاده از کودکان، ابتدا این کودکان سلب حضانت شوند و یکسال در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته و در مراکزی در قالب شبه خانواده با همکاری بخش خصوصی سرپرستی و مدیریت شوند.
وی افزود: اینک 690 مرکز شبه خانواده با مدیریت بخش دولتی و خیران و 34 شیرخوارگاه دولتی برای حمایت از این کودکان در کشور فعالیت می کنند.
محسنی بندپی رویکرد سازمان بهزیستی را رشد و تکامل همه جانبه کودکان برشمرد .
و ی گفت : از آنجا که بیشترین رشد سلول های مغزی در سه ساله و بیشترین قدرت یادگیری در 6 سال نخست زندگی کودکان انجام می گیرد ، آموزش های این سازمان در سنین اولیه و پیش از دبستان آغاز می شود.
وی تاکید کرد: رشد و تکامل کودکان در آموزش های تئوری خلاصه نمی شود و سازمان بهزیستی به رشد جسمی، معنوی و فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت ها در این افراد تاکید بیشتری دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در مهدکودک های تحت سرپرستی خود به دنبال رشد همه جانبه کودکان است و در این زمینه شیوه نامه هایی تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.
وی افزود: استان کرمان نیز ظرفیت پیشرو بودن را برای رشد همه جانبه کودکان تحت سرپرستی بهزیستی دارد.
وی بیان کرد: اثربخشی اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه مهار و کنترل آسیب های اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه و پیش از ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری ارائه می شود.
محسنی بندپی اضافه کرد: سازمان بهزیستی نسبت به افزایش پذیرش، حرفه آموزی و برگشت پذیری حدود 200 نفر معتاد متجاهر با اعتیاد عمیق در شهر کرمان اقدام می کند.
وی افزود: در نمایندگی بهزیستی بخش لاله زار بردسیر از توابع این استان راهکاری برای مدیریت آسیب های اجتماعی توسط این سازمان اتخاذ می شود.
وی ابراز کرد: طی یکسال گذشته هفت اورژانس اجتماعی به اورژانس های اجتماعی شهرستان های استان کرمان افزوده شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در 11 شهر استان کرمان مدیریت آسیب های اجتماعی بصورت کارشناسی در ابعاد مختلف با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مداخلات به موقع در دستور کار اداره کل بهزیستی استان کرمان قرار گرفته و در راستای مدیریت آسیب های اجتماعی گام هایی موثری برداشته شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور روز دوشنبه به منظور سفری 2 روزه به استان کرمان سفر کرد و دقایقی پیش کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.
وی در این سفر به شهرستان های کرمان، سیرجان و بردسیر سفر کرد و مسائل و مشکلات اجتماعی این استان را بررسی کرد.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كودكان خياباني بهزيستي اتباع خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس مهمانشهر و شورای مهمانشهر بردسیر دیدار کرد. 

در این نشست اعضای شورا، مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به مهمانشهر را تشریح کردند. 

روح‌الله خضری‌پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تبریک روز شورا اظهار داشت: شورا باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهرها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست. 

خضری‌پور گفت: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می کند.

وی تصریح کرد: شورا سریعا نسبت به افزایش منابع درآمدی برای تقویت اقدامات فرهنگی، مذهبی، عمرانی و غیره، برنامه‌های خود را ارائه کند، ضمن اینکه هزینه‌های دریافتی از ساکنین و درآمدهای ناشی از  اماکن تجاری در مهمانشهرها براساس نظر کارشناس رسمی و بر معیار  عدالت صورت پذیرد تا درآمدها واقعی شود و بجای انتفاع عده‌ای از کسبه، تمام ساکنین و عموم مردم از این منابع بهره ببرند. 

وی اظهار داشت: با توجه به ساماندهی صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۲ و سال جاری از این پس در سطح استان و خصوصا مهمانشهرها، ارائه کلیه خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارکی که دارای اعتبار هستند انجام خواهد شد و افرادی که نسبت به تمدید و دریافت کارت و مدارک جدید اقدام نکرده‌اند، غیرمجاز محسوب و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود. 

در استان کرمان دو مهمانشهر در شهرستان‌های بردسیر و رفسنجان وجود دارد که حدود ۱۲ هزار نفر از مهاجرین در آنجا ساماندهی شده و زندگی می‌کنند؛ این مهمانشهرها تحت نظارت و مدیریت اداره کل امور اتباع و استانداری کرمان هستند و به صورت شورایی اداره می‌‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان