Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، بهروز اکرمی با اشاره به وظایف دانشگاهیان در تولید علم و چرخه سازندگی کشور گفت:«دانشگاه باید محلی برای تربیت نیروی کاردان، خلاق ، صنعتگر و کارآفرین باشد تا بتوان چرخ صنعتی و اقتصادی کشور بر پایه تولیدات داخلی بچرخد و به خود کفایی برسد .»

وی افزود:« نقش دانشجویان و دانش آموختگان در جوامع مدرن ، همانند مغز متفکری است که با برنامه ریزی ، استراتژی و حرکت ، به توسعه همه جانبه شتاب می دهد و با تولیدات علمی خود هم بازار کار را در دست دارد و هم با بومی سازی محصولات تولیدی، چرخه اقتصادی کشور را به حرکت وا می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با تبریک نیمه شعبان و خیر مقدم به حاضران ، دانش آموختگان دانشگاه را سرمایه های ذیقیمتی دانست که باید از پتانسیل ها و استعداد های آنان استفاده لازم و بهینه را در راستای رسیدن به اهداف علمی و پژوهشی کشور رقم زد.

دکتر مهدی باقری با یادآوری اینکه جشن فراغت از تحصیل به مفهوم پایان علم آموزی و انجام امور علمی و پژوهشی نیست گفت:« این فراغت نقطه آغازیست برای حرکت های علمی و پژوهشی برای رسیدن به مدارج بالاتر علمی در راستای تقویت و بنیه اقتصاد و صنعت کشور است.»

وی در ادامه خطاب به دانش آموختگان افزود:« بدون شک پتانسیل ها و استعدادهای خدا دادی شما آنقدر زیاد است که اگر خود را باور کنید و در راستای تولید و کارآفرینی گام بردارید خواهید توانست میهن عزیزمان را به یک کشور مستقل و توسعه یافته در تمام امور تبدیل سازید .»

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه، اگر امروز کشورهای توسعه یافته به این قدرت و منزلت اقتصادی ، نظامی و سایر تبدیل شده اند فقط به دلیل خود باوری و تکیه بر نیروی درونی و ارزش نهادن بر تولیدات و دستاوردهای خود ساخته به این مقام رسیده اند. وی تاکید کرد :« اگر امروز دغدغه مقام معظم رهبری تکیه بر تولیدات داخلیست به دلیل حساسیت و اهمیت موضوع است که باید به عنوان یک اولویت و اصل رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه مورد توجه و عنایت بخش های مختلف به خصوص قشر دانشگاهی قرار گیرد.»

وی به تفاوت انسان با سایر جانداران پرداخت و گفت:« انسان با دارا بودن عقل, اندیشه، تفکرو اختیار به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده و باید تلاش کنیم تا با حرکت در محور اخلاقیات مسیر تکامل و رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی را رقم بزنیم.»

باقری بر تاکید بر اینکه باید قدر پدر و مادرعزیز خود را بدانید که با تحمل مشقات و سختی های زندگی مسیر حرکت شما را هموار نموده اند تا بدون هیچ دغدغه ای فقط به علم و تحصیل فکر کنید گفت:« به استاد خود نیز احترام ویژه بگذارید و به پاس این همه نعمت خدا را شکر کنید و قدر آنان را بدانید و با خدمت متقابل خستگی را از تن این عزیزان در بیاورید.

ادامه جشن فارغ التحصیلی با اهدا لوح فراغت از تحصیل به دانش آموختگان و برنامه های شاد و متنوع به مناسبت ولادت حضرت قائم آل محمد حضرت مهدی موعود(عج) ادامه یافت .

این مراسم با تلاش و همت حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه و حضور استادان ، دانشجویان ؛ دانش آموختگان و خانواده دانشگاهیان در سالن امام رضا (ع) واحد بندرعباس برگزار شد .

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس جشن فارغ التحصیلی بهروز اکرمی مهدی باقری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است