Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اربيل- ايرنا- نخست وزيراقليم کردستان عراق در اربيل با سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق ديدار کرد و دو طرف توسعە همەجانبە روابط فمابين را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

به گزارش ايرنا، شامگاە سەشنبە ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران که بە منظور شرکت در همايش توسعە روابط تجاري و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و منطقه کردستان عراق وارد اربيل شد، بە دنبال استقبال رسمي از سوي مقامات عاليرتبە اقليم با نيچروان بارزاني نخست وزير اقليم کردستان عراق ديدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش دفتر نخست وزير اقليم کردستان عراق حاکي است در اين ديدار توسعە همە جانبە روابط ميان دو طرف اعم از روابط اقتصادي و فرهنگي مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
تاکيد بر افزايش حضور شرکتهاي ايراني و مذاکره براي توسعه همکاريهاي تجاري و سرمايه گذاري و رفع موانع گمرکي درجهت رونق توليد از طريق تقويت حضور در بخشهاي اولويت دار اقليم از ديگر محورهاي اين ديدار بود.
در اين ديدار کە با حضور مرتضي عبادي سر کنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل انجام شد ، محورهاي مورد بحث در همايش فرصتهاي اقتصادي ايران و اقليم و توسعە روابط اقتصادي فيمابين جمهوري اسلامي ايران و منطقە کردستان عراق مورد بحث قرار گرفت.
ناصر بهزاد رايزن بازرگاني ايران در بغداد نيز در اين ديدار حضور داشت.
گفتني است همايش فرصتهاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با اقليم کردستان عراق طي دو روز در روزهاي 12و 13 ارديبهشت سال جاري در شهر اربيل برگزار خواهد شد.
اين همايش با حضور نخست وزير اقليم کردستان عراق، وزراي صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران و عراق، سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق و استانداران استانهاي شمالي عراق و اتاقهاي بازرگاني ايران و عراق برگزار مي شود.
خاورم**351**2**380
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید ۲ کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره میبریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر ۲ کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا ۲ کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی