Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@20:22:59 GMT

مسئولان جمهوری اسلامی مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۶۳۱۱

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه گفت: قوای سه‌گانه باید اراده خود را برای حل مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصادی به کار گیرند و در این زمینه همپوشانی داشته باشند و به وظیفه خود در این زمینه به‌درستی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان باید از پرداختن به مسائل شعاری پرهیز کنند و به‌طور واقعی به مشکلات مردم بپردازند و باید مشکلات موجود را ریشه‌یابی کرد تا متوجه شویم از کجا مسیر را کج رفته‌ایم و آن را اصلاح کنیم.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز در حالی مشکلات معیشتی را در جامعه داریم اما در مقابل جزو کشورهایی هستیم که بیشترین اصراف و دورریز را داریم. در فرهنگ مصرف مشکلاتی داریم و شاهد رفاه‌طلبی و متاسفانه تنبلی در کشور هستیم.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی یک سری افراد بدون زحمت صاحب مال و ثروت می‌شوند و به اشکال مختلفی یک‌شبه سرمایه عظیمی را به دست می‌آورند، انگیزه کار در جامعه برای افراد از بین می‌رود و از سوی دیگر وقتی چشم و هم‌چشمی و رفاه‌طلبی و تجملات زیاد است، مشکلات دوچندان می‌شود.

وی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی برای یک حکومت مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان نباید منافع عموم را به مسائل جناحی بفروشند و باید برای همه ما کلیت نظام مهم باشد و مسائل جناحی نباید آنقدر مهم باشد که اصل موضوع را تحت‌الشعاع قرار دهد.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی در آمارها اعلام می‌شود که سال‌ها 9 میلیون و 200 هزار نفر به خارج از کشور می‌روند، دو حالت وجود دارد یا این آمار درست نیست و یا اگر درست است چگونه است که یکسری افراد در مخارج روزمره خود مانده‌اند و عده‌ای در این سطح از رفاه قرار دارند و این یعنی اختلاف طبقاتی و نظام اقتصادی در کشور باید به‌گونه‌ای عمل کند که این اختلاف را کم کند.

وی با بیان اینکه در همه دنیا کشورها با درآمدهای مالیاتی اداره می‌شوند، افزود: اخذ مالیات زمانی ممکن است که مردم درآمد داشته باشند و مردم باید بتوانند تولید درآمد کنند. تولید درآمد کردن از چه راهی ممکن است؟ از راه پول عوض کردن؟! و دلالی؟! کار پس چی؟

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فرهنگ کار در جامعه ما ضایع شده و تاثیر اقتصاد از این امر باعث شده تا نظامات اقتصادی کشور به هم بریزد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات

به گزارش خبرگزاری مهر، در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی علی سلاجقه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم با اقشار مختلف مردم از استان‌های مختلف کشور دیدار و ضمن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنان به صورت موردی دستورات مقتضی را صادر کرد.

در سفرهای استانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته نیز ملاقات‌های مردمی به منظور پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان صورت گرفته است.

متقاضیان برای هماهنگی جهت دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌توانند در روزهای کاری از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره تلفن ۸۸۲۴۱۶۶۵ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6100248

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مهدی نصیری: برای نشان دادن بغض خود از مسئولان کشور، به تعفن شاهنشاهی پناه آورده
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد