Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نیلوفر نیک‌بنیاد:
هرسال با نزدیک‌شدن بهار، دوست‌داران ادبیات داستانی در مسجد جوادالائمه‌(ع) تهران دور هم جمع می‌شوند تا برگزیدگان کتاب سال شهید غنی‌پور را بشناسند.

 شهيد حبيب غني‌پور از اولين اعضاي كتاب‌خانه‌ي اين مسجد بود كه در جلسات ادبي شركت مي‌كرد و كم‌كم از اين راه وارد حوزه‌ي داستان‌نويسي شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا 17 سال است كه دوستانش براي گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي او با برگزاري جشنواره‌اي برترين كتاب‌هاي رمان و داستان را در سه گروه سني بزرگ‌سال، نوجوان و كودك معرفي مي‌كنند.

در سالي كه گذشت، 1403 اثر در بخش كتاب‌هاي تأليفي نوجوان و 740 اثر در بخش كتاب‌هاي تأليفي كودك به جشنواره ارسال شد كه از ميان آن‌ها 9 اثر به‌عنوان نامزدهاي دريافت جايزه معرفي شدند.

 

نامزدهاي بخش نوجوان:

مثل هيچ‌كس، نوشته‌ي سپيده خليلي (قدياني)

شب‌به‌خير تُرنا، نوشته‌ي جمال‌الدين اكرمي (كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان)

قصه‌ي آلبالو پلو، نوشته‌ي زهرا حيدري (قدياني)

مسافرت، نوشته‌ي سهيلا علوي‌زاده (كتاب‌هاي شكوفه)

 

نامزدهاي بخش كودك:

قصه‌هاي كوچولو، نوشته‌ي فريبرز لرستاني (ساز و كار)

اسكلت بخشنده، نوشته‌ي محمدرضا شمس (هوپا)

ايلا، نگهبان باغ‌وحش، نوشته‌ي زهرا فردشاد (هوپا)

از اين طرف نگاه كن، نوشته‌ي علي خدايي (كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان)

قصه‌هاي الفبا، نوشته‌ي محمدرضا شمس (هوپا)

از ميان اين كتاب‌ها، مثل هيچ‌كس در بخش نوجوان شايسته‌ي تقدير شد. در بخش كودك هم از اين طرف نگاه كن به‌عنوان برگزيده و قصه‌هاي كوچولو به‌عنوان اثر شايسته‌ي تقدير معرفي شدند.

برگزيدگان اين جشنواره در يكي از روزهاي پاياني سال 1396 در اختتاميه حاضر شدند و جوايز خود را از دست پدران شهدا دريافت كردند.

در همین زمینه: جنگل انسان بهترین نویسنده‌ی ایران، البته بعد از من! «کودک باتلاق» لاک‌پشت طلایی گرفت «بر بنیادهای هستی، داستانی از اوستا» و چند یاد‌داشت دیگر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • زیر تیغ
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم