Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@01:47:57 GMT

چرا قد زنان کوتاه‌تر از مردان است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۶۴۴۷

چرا قد زنان کوتاه‌تر از مردان است؟

برای مثال در فرانسه زن‌ها به طور متوسط حدود ۱.۶۳ متر و مرد‌ها ۱.۷۵ متر هستند یا در دانمارک بلندترین قد برای زنان ۱.۶۹ و برای مرد‌ها ۱.۸۳ متر است یا در چین زنان نزدیک ۱.۵۸ متر و مردان ۱.۷۰ متر هستند.

خبرگزاری فارس: مدت‌هاست محققان در تلاش برای دانستن دلیل کوتاه‌تر بودن قد زن‌ها و مرد‌ها بودند. در هر شهر، کشور یا قاره‌ای که نگاه کنیم می‌بینیم این اختلاف قد بین زن و مرد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  برای مثال در فرانسه زن‌ها به طور متوسط حدود ۱.۶۳ متر و مرد‌ها ۱.۷۵ متر هستند یا در دانمارک بلندترین قد برای زنان ۱.۶۹ و برای مرد‌ها ۱.۸۳ متر است یا در چین زنان نزدیک ۱.۵۸ متر و مردان ۱.۷۰ متر هستند.

به طور خلاصه در سراسر جهان اختلاف قد بین این ۲ جنس مخالف وجود دارد، اما دلیل این نابرابری فیزیکی در چیست؟

«ورونیک کلنر» نویسنده فیلم‌های مستند در تاریخ ۲۴ ژانویه در برنامه «آرت» که از تلویزیون پخش شد این سوال را مطرح کرد چرا زنان کوتاه‌تر از مردان هستند؟

وی برای دانستن این سوال در یک نظرسنجی بزرگ از ۱۵ کارشناس پزشکی، زیست‌شناسی، جانورشناسی، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی از سراسر جهان در مورد این اختلاف سوال کرد، چون به نظر او این افراد مانند پازل‌هایی هستند که می‌توانند دلیل قانع کننده‌ای داشته باشند.

آن‌ها گفتند این اختلاف در انسان‌ها وجود دارد، اما در حیوانات وجود ندارد، اما برخی از حیوانات مانند نهنگ‌های آبی ماده بزرگ‌تر از نر‌های آن‌ها هستند.

برای درک این موضوع باید ریشه‌یابی کرد که چه چیزی موجب بلندتر بودن مرد نسبت به زن می‌شود.

این فرایند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند طبیعت‌های مختلف و به خصوص ژنتیک است که اگر والدین بلند قد باشند فرزند آن‌ها شانس بیشتری برای بلند قد شدن دارد.

اما برخی از دانشمندان در حال حاضر می‌گویند ژنتیک همه چیز نیست و محیط زیست نیز نقش مهمی در رشد افراد با اثرات کم و بیش در دراز مدت ایفا می‌کند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که شرایط زندگی بهداشت و رژیم غذایی عوامل مهمی برای رشد بوده‌اند.

«ژان کلود» می‌گوید با توجه به غدد اطفال رشد غدد پسر با دختر به طور متوسط فرق دارد؛ و غدد پسر‌ها بیشتر رشد می‌کند و این یکی از دلایل است.

کارشناسان می‌گویند دلیل کوتاهی زنان نسبت به مردان رژیم غذایی و مواد خاص است که در کودکی استفاده کرده‌اند.

در جوامع معمولا می‌گویند پسر نیاز به خوردن بیشتری دارد تا یک دختر، چون فعالیت او بیشتر است و با تحقیقات انجام شده زنان ۲ برابر مردان سوء تغذیه دارند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003NJ0

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در پیکارهای دوئلین تالو مردان (اجرای دو نفره) تیم کشورمان با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما موفق شد به مدال طلا دست یابد و قهرمان شود.

تیم‌های اوکراین و نپال به ترتیب در این فرم دوم و سوم شدند.

کد خبر 6088632

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات