Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > محیط زیست - محیط بان گلستانی که به دلیل قتل غیر عمد در زندان بود، با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: قربان محمد دبیری محیط بان تالاب بین المللی گمیشان که مهر ماه سال 95 یک صیاد در منطقه تالاب بین المللی گمیشان را بر اثر تیراندازی کشته و به دلیل قتل غیرعمد در زندان بازداشت بود ، با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست از زندان آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : این محیط بان حین گشت و کنترل در حاشیه این تالاب متوجه حضور چند صیاد شده که در زمان تیراندازی هوایی برای متواری کردن این صیادان متاسفانه بر اثر تیراندازی غیرعمد و اشتباه این محیط بان، یکی از صیادان از ناحیه پا مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

وی افزود: در مدت یک سال و نیم، تلاش های زیادی برای کسب رضایت و بخشودگی از خانواده مقتول، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان قوم ترکمن انجام شد که خوشبختانه اولیای دم مقتول گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود برگشت .

عبدوس گفت : مراحل قانونی برای پرداخت دیه کامل متوفی از طریق این اداره کل انجام و مبلغ دیه به طور کامل پرداخت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: امیدواریم دیگر شاهد هیچ گونه درگیری بین محیط بانان و شکارچیان نباشیم زیرا در این موارد یا یکی از طرفین کشته شده و یا به مجروحیت طرفین می انجامد که 120 شهید و صدها مجروح ، در راه محیط زیست از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گواه این ماجرا است .

۴۷۴۷

کلید واژه‌ها : محیط بان - قصاص - سازمان محیط زیست -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط بان قصاص سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد