Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-19@11:02:08 GMT

هزینه سونوگرافی واژینال چقدر است؟ چگونه انجام می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۶۷۱۲

هزینه سونوگرافی واژینال چقدر است؟ چگونه انجام می شود؟

هزینه سونوگرافی واژینال ، عوارض سونوگرافی واژینال ، سونوگرافی واژینال در بارداری ، سونوگرافی واژینال در زمان پریود ،سونوگرافی واژینال برای تشخیص تخمک گذاری ، Transvaginal Ultrasound

سونوگرافی لگن (سونوگرافی ترانس واژینال و ترانس رکتال) :

سونوگرافی ترانس واژینال و ترانس رکتال (جهت بررسی پروستات و وزیکول سمینال) و ترانس پرینال (جهت بررسی کفایت کف لگن و افتادگی رحم و مثانه) که نوعی از سونوگرافی لگن می باشد،

با اسکن لگن زن،  تصاویری واضح از ناحیه مورد نظر با سونوگرافی ترانس واژینال (TVS) ضبط می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اسکن ترانس رکتال (TRS) بیشتر برای راهنمایی زمان تخلیه آبسه لگن پیشنهاد می شود. هدف از اسکن ترانس رکتال (TRS)، برای مواردی است که سونوگرافی TVS غیر ممکن است.

سونوگرافی واژینال بررسی دستگاه تناسلی (کلیه ها و مثانه) و لگن خانم می باشد. این بررسی کمک می کند هر گونه ناهنجاری در رحم، دهانه رحم و پوشش رحم، لوله های رحم، تخمدان، مثانه و حفره لگن مشخص شود. این سونوگرافی با سونوگرافی شکمی فرق می کند به طوری که اندام های داخلی از طریق واژن مشاهده می شوند.

این آزمایش در صورت وجود علائم درد در لگن و خونریزی غیرطبیعی توسط پزشک تجویز می شود و فیبرویدها (تومورهای عضلانی رحم)، پولیپ ها (ضخیم شدن پوشش داخلی رحم)، کیست تخمدان، ناباروری و اوایل بارداری مورد بررسی قرار می گیرد.

سونوگرافی واژینال چگونه انجام می‌شود؟

متخصص سونوگرافی پرابی را در قسمت واژینال بیمار قرار می‌دهد. پراب به محض ورود امواج صوتی را از خود ساطع می‌کند. این امواج فراصوت هنگام برخورد به موانع و اعضاء منعکس شده و در نهایت به شکل تصویر بر روی صفحه نمایشگر مشاهده خواهد شد. متخصص مربوطه با حرکت دادن این پراب، مناطق مختلف و اندام های واقع در ناحیه لگن فرد را مشاهده و بررسی می‌کند.

مهمترین مزیت سونوگرافی واژینال کیفیت تصاویر حاصله می­‌باشد. تصاویر ایجاد­شده از تخمدان و رحم با این روش معمولاً بزرگتر و واضح‌­تر از تصاویر ایجاد­شده از طریق سونوگرافی شکمی است. بنابراین اندازه‌­های گرفته‌شده دقیق­‌تر است.

به چه دلیل سونوگرافی واژینال توصیه می‌شود؟خونریزی های غیر طبیعی و مشکلات ناشی از قاعدگیبررسی توده های تخمدانی و کیست های آنبررسی انواع خاصی از مشکلات ناباروری در زنانبررسی های حاملگی خارج ‌از رحمدردهای ناحیه لگناهمیت سونوگرافی واژینال در دوران بارداری چیست؟مشخص شدن تاریخ بارداری در صورت عدم اطلاع از زمان شروع قاعدگیگوش دادن به صدای ضربان قلب جنین در رحم مادرمشاهده و بررسی جفتمشاهده و بررسی علت خونریزیمیزان بررسی رشد جنین در اوایل دوران بارداریمشاهده رحم در حال تغییر و یا در حال باز شدن هنگام زایمان زودتر از موعدنگاه به کیسه زرده، مایع آمنیوتیک و خونریزی اطراف ساک حاملگی

سقط های سه ماهه اول از شایع ترین شکایات مراجعین به درمانگاه های زنان می‌باشد و زنان را دچار مشکلاتی نظیر باقیماندن محصولات حاملگی و خونریزی واژینال می نماید. بنابراین سونوگرافی ترانس واژینال برای بررسی این بیماران بسیار مفید است.این اسکن در بارداری معمولا بین هفته ششم تا دهم انجام می‌شود. هرچند که تا هفته دوازدهم هم می‌توان آن را انجام داد.

در این مرحله جنین بسیار کوچک بوده و در قسمت پایینی شکم قرار دارد به همین دلیل به وضوح دیده نمی‌شود. اسکن ترانس واژینال به پزشک اجازه می‌دهد پراب را به جنین بسیار نزدیک کرده و بنابراین تصویر روشنی بگیرد. اگر متخصص تشخیص دهد که برای بررسی مشکل به وجود آمده در ناحیه لگن بیمار نیاز به وضوح بیشتر لگن و یا رحم می‌باشد، روش خاص سونوگرافی مانند SIS و سوند هیستروگرافی انجام می گیرد.

در سونوگرافی واژینال در هنگام بارداری چه چیزی دیده می‌شود؟

هفته ۶ تا ۸

طی این مدت ساک حاملگی با رشد جنین و زرده دیده می‌شود. اینها مانند نخود در داخل رحم ظاهر می‌شوند. ضربان قلب در این مراحل اولیه ممکن است تشخیص داده نشود. اگر ضربان قلب مشخص نشد دو هفته بعد دوباره باید اسکن را تکرار کند. همچنین پزشک طول دهانه رحم و بررسی قسمت پایین رحم را برای اطمینان از اینکه بسته است، انجام خواهد داد.

هفته ۸ تا ۱۰

در این زمان ضربان قلب جنین به وضوح مشخص می‌شود. جنین در این مرحله رشد کمی داشته و بیشتر شبیه یک دانه بادام زمینی است. مقدار مایع اطراف بدن در این مرحله آشکارتر می‌شود. پزشک ناحیه اطراف ساک حاملگی را برای هرگونه خونریزی که ممکن است در این مرحله اتفاق بیفتد، بررسی میکند.

هفته ۱۰ تا ۱۲

جنین در حال رشد حالا دیگر بیشتر شبیه یک کودک است و نسبت به قبل سر، بدن و اندام قابل مشاهده است. این نوع سونوگرافی در این مرحله چندان مورد نیاز نیست با این حال اندازه‌گیری نوزاد از سر تا پایین ستون فقرات هم انجام می‌شود. زمان بندی تاریخ قاعدگی نیز برای مادرانی که درباره آن مطمئن نیستند با سونوگرافی واژینال انجام می‌شود.

آمادگی برای سونوگرافی واژینالآمادگی خاصی موردنیاز نیست. فقط پیش از آزمایش باید مثانه خالی شود.اگر تامپون استفاده می کنید باید برداشته شود.پیش از انجام آزمایش از شما می خواهند فرم رضایت نامه را امضا کنید.بهتر است لباسی راحت بپوشید تا پزشک راحت تر به قسمت پایین بدن شما دسترسی داشته باشد.آیا سونوگرافی واژینال دردناک است؟

ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید ولی هرچه آرامش خود را بیشتر حفظ کنید به همان اندازه راحت‌تر پراب وارد خواهد شد. اگر ماهیچه‌هایتان در حال انقباض باشد این کار دردناک خواهد بود. سعی کنید زمان وارد شدن پراب نفس عمیق بکشید. اگرچه ممکن است به علت ورود پراب به قسمت واژینال، فرد کمی احساس ناراحتی و فشار ناشی از پراب را داشته باشد.



سونوگرافی واژینال چقدر طول می کشد؟

سونوگرافی واژینال معمولا پانزده تا سی دقیقه طول می کشد. گاهی اوقات پزشک از شما می خواهد تصاویر را به رادیولوژیست یا متخصص زنان نشان دهید. معمولا پزشک اطلاعات مشاهده شده در تصویر را در اختیار شما قرار می دهد.

ارتباط سونوگرافی با سقط جنین

این سونو اگر توسط فرد متخصص انجام شود باعث سقط جنین نخواهد شد. اگر این کار به درستی انجام شود نه تنها مشکلی ایجاد نمیکند بلکه اطلاعات مفیدی ارائه میدهد که برای مدیریت بهتر بارداری مناسب است. ممکن است بعد از اسکن کمی لکه ببینید اما این لکه خون به دلیل پاره شدن چند رگ خونی کوچک در دهانه رحم است و به رنگ صورتی یا قهوه‌ای است. اگر خونریزی قرمز پررنگ همراه با انقباض شکم بود حتما با پزشک مشورت کنید.

آیا سونوگرافی واژینال در زمان قاعدگی انجام می‌شود؟

طبق گفته دکتر ناهید خدا کرمی، رئیس انجمن مامایی ایران می‌توان سونوگرافی واژینال را در زمان پریودی نیز انجام داد.

بهترین زمان برای انجام سونوگرافی واژینال چه زمانی است؟

معمولا انجام این سونوگرافی حدود سی دقیقه طول می کشد. البته این مدت بستگی به میزان وضوح تصویری دارد که بدست آمده است. طبق گفته پزشکان بهترین زمان برای انجام آزمایش سونوگرافی از طریق واژن روز ۵ دوران قاعدگی است.

هزینه سونوگرافی واژینالشناسه ملیشرح کدنرخ آزاد ( ریال)۷۰۱۶۸۵سونوگرافی پروستات (ترانس رکتال)۱,۰۲۰,۰۰۰۷۰۱۶۹۰سونوگرافی رحم و تخمدانها (ترانس واژینال)۸۵۰,۰۰۰۷۰۱۸۰۵سونوگرافی کالر داپلر رحم و تخمدان از طریق واژینال۲,۰۲۹,۸۰۰

منبع : گروه سلامت ستاره

منبع: ساتین

کلیدواژه: آیا میدانستید های پزشکی اخبار پزشکی بهترین متخصص زنان و زایمان تست بارداری و حاملگی دکتر زنان خوب در تهران دوران بارداری سلامت زنان سوال از متخصص زنان و زایمان سونوگرافی حاملگی سونوگرافی واژینال کجا برم هزینه سونوگرافی هزینه و تعرفه های دندانپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایگاه های هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳

گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا فخاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های ما در نوروز افزایش یافت، گفت: ۱۲۸ اکیپ از تیم خدماتی به فعالیت خواهند پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مازندران در ارائه خدمات نوروزی یک رشد ۲۹ درصدی داشت که این استان را به استان پایلوت کشوری مبدل ساخت.

فخاری گفت: آموزش نیز با حضور ۹۰ مربی در کمپ‌های جوان نوروزی ما در دست انجام است و در ۴ شهرستان غرب استان ۴ کارناوال شادی پس از افطار برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پایگاه‌های نوروزی مسکن اضطراری دیده شده و استفاده از بالگرد در زمان لازم نیز تمهید شده است.

او افزود: در سال گذشته مازندران با انجام بیش از ۱۷ هزار عملیات حایز رتبه نخست کشور شد.

فخاری تاکید کرد: مازندران با داشتن ۷ محور مواصلاتی و مجاورت با ۶ استان یک استان حادثه‌خیز است که از این لحاظ قابل توجه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: ۸۷ پروژه داوطلبی با ارزش ۱۹ میلیارد ریال در استان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: در ۸ منطقه استان کمک هزینه پرداخت هزینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را داشتیم.

فخاری اعلام کرد: در زلزله افغانستان، غزه و سیل سیستان و بلوچستان هلال احمر مازندران نقش ایفا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۶ پایگاه دائمی در استان داریم که مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند، گفت: احداث پایگاه هلال‌احمر جوارم، بندپی، کلیج سوادکوه شمالی با نام پایگاه امدادونجات مادر و دنگسرک نکا، از جمله پایگاه‌های خیرساز هستند.

این مسئول تصریح کرد: ۱۴۰ میلیارد ریال زمین توسط خیرین به هلال‌احمر اهدا شده است.

فخاری افزود: در خانه هلال حدود ۳۸۹ خانه در استان داریم که یکی از ساختار‌های کارآمد برون سازمانی است که نمود مردمی‌سازی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، یادآور شد: مرکز جامع توانبخشی قائم‌شهر با ۲۴ بخش تخصصی در فضای ۴۵۰۰ متر در زمینی به وسعت یک هکتار به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

این مسئول گفت: عمده پروژه‌های هلال‌احمر مازندران دارای پیشرفت ۶۰ درصد هستند که بتازگی کلنگ پروژه انبار آمل به زمین زده شده است.

فخاری گفت: ما دست خیرین و مردم را برای حمایت و احداث پروژه‌ها و نیز صرف هزینه در محل نیت آنان در هلال‌احمر مازندران به گرمی می‌فشاریم و این حمایت قطعا کارگشا خواهد بود.

وی اذعان کرد: مازندران دارای ۴ داروخانه هلال‌احمر است که به لحاظ ارائه خدمات حایز رتبه نخست کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۶ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌های شرکت‌های کشاورزی
  • هزینه کرد ۲۶ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌های شرکت‌های کشاورزی
  • انجام ۱۹ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های شهرستان بیجار
  • اجرای ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر سنندج
  • امسال ۱۹ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای بیجار انجام شد
  • افزایش پایگاه های هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • ۶ نکته بسیار مهم پیش از خرید لیفتراک و جرثقیل
  • مسیر ترانس خزر محرک اصلی رشد صادرات قزاقستان
  • توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش