Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:09:07 GMT

قم ، میزبان منتظران یار غایب از نظر

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۶۸۷۰

قم ، میزبان منتظران یار غایب از نظر

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عرشیان  و ملائک در سالروز میلاد منجی، ملکوت را آذین بسته اند مردی از تبار بنی هاشم قدم در عالم هستی گذاشته میلادش از هر سو رحمت است میلادش بشارت دهنده ی عدالت در سراسر گیتی است،  سلام بر گل نرگس،سلام بر قرآن ناطق،سلام بر جان جانان ،سلام بر امید مستمندان، سلام بر  عدالت گستر، سلام بر منجی عالم بشریت،خوش آمدی ای آفتابی ترین آفتاب،خوش آمدی ای هستی هست ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم؛شادمان میلاد گل نرگس

شهر مقدس قم امروز در نیمه شعبان،میلاد عدالت گستر جهانیان ،امام زمان(عج)حال و هوای دیگری دارد،از مدتها پیش بساط جشنی بزرگ فراهم شده،شهر آذین بندی شده با پارچه های رنگی،منتظرانی که  چراغانی کرده اند مسیر عبور  عاشقان را،بوی اسفند از هر گوشه  به مشام می رسد.

برپایی ایستگاه های صلواتی ،توزیع شیرینی و شربت و خادمانی که عاشقانه میزبانی می کنند و کام منتظران حضرت حجت را  شیرین می کنند و دل هر رهگذری با چای و دمنوشی به بودن امام عصر گرم می شود،آری جشنی به وسعت دل های منتظر در جای جای شهر برپا است،حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و به ویژه مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقانی است که خود را به این مکان مقدس رسانده تا بار دیگر با امام زمان خویش تجدید میثاق کنند.

شربتی،سخنگوی ستاد جشن های نیمه شعبان مسجدجمکران در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ گفت: ارائه خدمات به زائرین در سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) باید به بهترین نحو انجام گیرد، نگاه ما به این مراسم نگاهی فراملی و جهانی بوده و مسجد جمکران پایگاه جهانی مهدویت است.

سخنگوی ستاد جشن های نیمه شعبان گفت: یکی از رویکردهای مسجدمقدس جمکران،استفاده از ظرفیت های مردمی است، مردم ما ظرفیت عظیمی جهت همکاری در برگزاری مراسم های مذهبی به ویژه نیمه شعبان دارند و مسجد مقدس جمکران نیزجهت بهره مندی هرچه بهتر از این ظرفیت عظیم مردمی، دراین مراسم، اقدامات ویژه ای انجام داده است.

استقرار بیش از 100 ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران

وی در رابطه با این اقدامات تصریح کرد: در سال های گذشته، مشکلات زیادی به ویژه مسئله اخذ مجوز پیش روی مردم عزیزی بود که اقدام به برپایی ایستگاه های صلواتی در نیمه شعبان می‌کردند، اما درسال97 با هماهنگی هایی که با ادارات مختلف در این زمینه انجام گرفت، مکانی در ضلع شرقی مسجد، کنار مجتمع اقامتی نیمه شعبان در نظرگرفته شده است که دستگاه های مربوطه دراین محل متمرکز شده و مجوزهای لازم جهت برپایی ایستگاه های صلواتی را برای مردم عزیز صادرمی کنند و نیازی به مراجعه مردم به ادارات مختلف در سطح شهر نیست.

شربتی درخصوص خدمات رسانی مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بیان کرد: دستگاه های مختلف اعم از نیروی انتظامی، پلیس راهور و امداد، آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز مسجدجمکران هستند.

وی ادامه داد: دارالشفا مسجدمقدس جمکران دراین ایام به صورت شبانه روزی درخدمت زائرین قرار دارد و دستگاه های مختلف امدادی همچون هلال احمر، اورژانس و بسیج جامعه پزشکی در این مدت به صورت آماده باش هستند.

اعطای تندیس مهدی یاور به سردار سلیمانی

وی  با بیان اینکه هرسال مسجد مقدس جمکران یک نفر را به عنوان مهدی یاور معرفی می‌کند، عنوان کرد: امسال به فراخور بحث نابودی داعش از آقایان ابومهدی مهندس شیث رییس بسیج مردمی کشورعراق و فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار قاسم سلیمانی تجلیل و تندیس مهدی یاور به این دو عزیز اعطا می شود.

مختصری از زندگانی آخرین امام شیعیان

آخرین امام شیعیان در روز جمعه پانزدهم ماه شعبان سال 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری (ع) چشم به جهان گشودندتولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست.

ایشان  پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت پدرشان همچون حضرت عیسی (ع)و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند.


 حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری علیه السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام زمان حضرت مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

از تولد تا غیبت مهدی آل طه(عج)

دوران زندگی امام زمان  به چهار دوره تقسیم می شود:1) از تولد تا غیبت، یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در این دوره انجام دادند این بود که امام زمان حضرت مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.


2) غیبت صغری حجت پنهان الهی (عج):


پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 ق دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 ق ادامه پیدا کرد. در این دوره امام زمان حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نایب به امور مردم می پرداختند.

1. عثمان بن سعيد عمروى (متوفاى سال 265 ق.).2. محمد بن عثمان عمروى (متوفاى سال 304ق.).3. حسين بن روح نوبختى (متوفاى سال 326ق.).4. على بن محمد سمرى (متوفاى سال 329ق.).

اين چهار تن نماينده بلافصل امام زمان حضرت مهدی (عج) بودند كه در ايام غيبت صغرى، پس از شهادت امام حسن عسكرى(ع)، از سال 260 تا 329، به مدت 70 سال به ترتيب، واسطه ميان امام زمان حضرت مهدی (عج) وشيعيان ايشان بودند. اين چهار نفر به «نوّاب اربعه» مشهورند. ولى در هنگام خروج آن حضرت، 313 نفر از يارانش به او پيوسته و نخستين هسته لشكريان امام زمان حضرت مهدی (عج) را تشكيل می دهند.


3) دوره غیبت کبری یوسف زهرا(س)


این دوران از سال 329 ق شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند.


4) حکومت جهانی عدالت گستر


پس از ظهور، امام زمان حضرت مهدی (عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.

هنگامى كه امام زمان حضرت مهدی (عج) ظهور كند و قيام آزادى بخش وى فراگير شود، برخى از سلاطين و حاكمان كشورها در برابر او تواضع نموده و سر تسليم فرود مى‏آورند و برخى ديگر با آن حضرت، به مقابله و منازعه بر مى‏خيزند و پس از درگيرى، متحمل شكست و اضمحلال خواهند شد و حكومت آن حضرت، از شرق تا غرب كره زمين را فرا خواهد گرفت. در اين باره، روايات فراوانى از معصومين(ع)نقل شده است امام محمد باقر(ع)می فرمایند:

قيام كننده از ما منصور به رعب و مؤيّد به نصر است. زمين از براى او در نورديده شود و گنج‏هاى پنهان را براى او آشكار كند. سلطنت و حكومت او شرق و غرب را فرا خواهد گرفت و خداوند منان، به دست او دين خود را بر همه دين‏ها غالب گرداند، اگر چه مشركان را خوش نيايد. در روى زمين هيچ خرابى باقى نماند، مگر اين كه آبادش كند و روح اللَّه، عيسى بن مريم از آسمان نازل شده و بر او اقتدا كند و پشت سرش نماز بخواند.

تاریخچه بنای  مسجدمقدس جمکران با گنبد فیروزه ای مسحور کننده اش

مسجد مقدس جمکران روز هفدهم ماه مبارک رمضان سال 373 هجری به فرمان قائم آل محمد(عج)و در کنار روستای جمکران تاسیس شد .ساخت این بنا به نقل عالم معاصرمحدث نوری به فردی به نام شیخ حسن بن مثله جمکرانی مربوط می‌شود، به گفته او که در بیداری با امام دوازدهم شیعیان، مهدی دیدار کرده‌ است و حجت ابن الحسن دستور ساخت مسجد را به وی داده‌ است.

در میان شیعیان بحث‌های زیادی در خصوص ملاقات با امام زمان مطرح است. عده‌ای با استناد به روایاتی، آن را در خواب ممکن می‌دانند.دریافت نامه از امام زمان پس از غیبت کبری نیز مورد قبول بسیاری از شیعیان است.

طنین دعای فرج در میعادگاه منتظران

امروز هزاران زائر از اقصی نقاط ایران و جهان در مسجد مقدس جمکران،میعادگاه عاشقانتان با زبان ها و ملیت های مختلف در روز میلادتان  یک صدا دعای فرج را زمزمه می کنند،امروز جهان در انتظار حکومت عدلتان بیقرار تر از همیشه است بیا ای امید دلشکستگان.ظهورت پایانی است بر تاریکی های جهان.

گزارش از زهره شعبانی

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی