Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد کلان - رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می گوید:« نیروی کار ایرانی در شاخص بهره وری وضعیت نامطلوبی دارد و به همین منظور باید برای تغییر این وضعیت فرهنگ‌سازی دوباره صورت گرفته که البته همراه با تغییر رفتارهای بنگاه داری دولت باشد.»

مسعود خوانساری در گفت وگو با خبرآنلاین با تاکید بر اینکه  دستیابی به رشد اقتصادی بالا در سال جاری مستلزم همراهی همه بخش های اقتصادی است،اظهارداشت:« تمامی پیش شرط ها به یک عزم مردمی هم نیاز دارد؛مثلا نیروی کار ایرانی در این شاخص بهره وری وضعیت نامطلوبی دارد که با ادامه این وضع نمی توان امید داشت که رشد اقتصادی بالا بدست بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود:« فرهنگ سازی دوباره برای تغییر این شرایط و همچنین تغییر رفتارهای بنگاه داری دولت ضروری است. متاسفانه نظام اقتصادی ایران طی دههه ای گذشته، دستگاه تبدیل نیروی کار تحصیل‌کرده و پرتلاش به کارمند شده است. در این شرایط خلاقیت از بین رفته و هرآنچه باقی مانده، اتکای بیش از اندازه به نظم کارمندی است.»

خوانساری تصریح کرد:«این در حالی است که اقتصاد ایران در دوره جدید نیاز بسیاری به تغییر این رویه ها دارد.»

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران با بیان اینکه در بوجود آمدن این شرایط همه دولتها سهیم بوده اند،عنوان کرد:« رشد بهره وري مستلزم كوچك شدن دولت و كم شدن تصدی و دخالت در اقتصاد است، تا بخش خصوصي بتواند زمينه حركت را پيدا كند.»

او گفت:« ضعف در تشکیل سرمایه و فقدان بهره وری در اقتصاد ایران دو مانع مهم بر سر راه رشد اقتصادی به شمار مي‌روند که هردو مورد دهه های گذشته با افزایش تصدی‌گری ها تشدید شده است.»

خوانساری یادآورشد:«این موضوع فقط مربوط به دولت نیست بلکه در همه نهادهای عمومی قابل مشاهده است. مثلا در شهرداری ها، بنیادها و سازمانهای تامین اجتماعی هم با این مشکل ساختاری مواجه هستیم. »

او گفت:« برای عبور از این شرایط و فراهم کردن همه الزامات رشد اقتصادی نیاز به آرامش در فضای اقتصادی کشور و از سوی دیگر اصلاح مسیرها و روندها از سوی دولت به صورت متعهدانه هستیم.»

 

3535

کلید واژه‌ها : کارآفرین - کارگر - کار - نرخ بهره وری - بهره وری -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کارآفرین کارگر کار نرخ بهره وری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش دولت رئیسی به احتمال تغییر در تیم اقتصادی

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896299

دیگر خبرها

  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • ببینید | واکنش دولت رئیسی به احتمال تغییر در تیم اقتصادی
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد