Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:32:30 GMT

مبنای حکومت حضرت مهدی مبارزه با ظلم و تبعیض است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۷۷۹۷

مبنای حکومت حضرت مهدی مبارزه با ظلم و تبعیض است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد دیروز در آیین اختتامیه جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه اظهار کرد: شاخصه‌های جامعه آرمانی مهدوی در لسان حضرت امیر چند ویژگی دارد که یکی از آن‌ها، سازندگی‌های معنوی است. 

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین افزود: زمانه‌ای می‌آید که جامعه متزلزل می‌شود، انسان‌ها هوایی می‌شوند و زندگی‌ها بی‌محتوا می‌شود و سبک زندگی‌ها عوض می‌شود، یکی از کارهایی در زمان ظهور انجام می‌شود این است که زندگی‌ها بر اساس قرآن نهاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این‌که حضرت حجت در زمان ظهور سبک زندگی را بر اساس قرآن قرار می‌دهند، عنوان کرد: سنت و قرآن که به گوشه‌ای رانده شده بود در زمان ظهور به صحنه می‌آید و امروز به لطف شهدا و امام خمینی و رهبر انقلاب، قرآن را وارد زندگی خود می‌کنیم. 

وی با اشاره به سقوط عده‌ای در دوران انقلاب، تصریح کرد: از این طرف هم شخصیتی مانند شهید حججی، حجتی می‌شود و اگر شرایط سنی و نظامی او را در نظر بگیریم نمی‌توانست چنین شگفتی خلق کند اما او با دل بستن به معارف الهی چنین کاری کرد، در مسیر قرآن و عترت قدم برداشت. 

گنابادی‌نژاد با بیان این‌که ترویج عدالت یکی دیگر از ویژگی‌های آرمان‌شهر مهدوی است، خاطرنشان کرد: مسؤولانی که پشت میز می‌نشینند و امانت اعتماد مردم را پذیرفته‌اند و مردم به آن‌ها احترام می‌گذارند و به این علت است که مسؤولان خادم عدالت هستند. 

وی با بیان این‌که باید جرأت داشته باشیم در موضوع عدالت به حضرت علی اقتدا کنیم، یادآوری کرد: پشت تریبون‌ها دم از آرمان‌های امام خمینی می‌زنیم و با امضای خود خیانت می‌کنند، ممکن است کسی میز، اختیار و قدرت داشته باشد اما اعتبار خدمت ندارد، از ویژگی‌های دیگر آرمان‌شهر مهدوی این است که مبنای حضرت مهدی مبارزه با ظلم و تبعیض و بریز و بپاش‌های غیراسلامی است. 

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر امروز در منطقه توفیقاتی به دست می‌آوریم و رهبر معظم انقلاب با صراحت اقامه نماز در بیت‌المقدس را اعلام می‌کنند به این دلیل است که به آرمان‌های مهدوی پایبند هستیم، در همه استان‌های کشور نمایندگی آستان قدس رضوی تأسیس شد و یکی از وظایف این نمایندگی‌ها پیگیری طرح‌های فرهنگی است. 

وی با بیان این‌که خادمی امام رضا روزی محدود به چهاردیواری حرم بود، تأکید کرد: امروز هر کسی می‌تواند در شهر و دیار خود با خدمت‌رسانی به مستضعفان لباس خادمی حضرت رضا را به تن کند. 

 

انتهای پیام/م

 

مراسم اختتامیه جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعر احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!
  • قرآن همه چیز ماست
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات