Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:40:48 GMT

ضبط آثار موسیقی نواحی گیل و دیلم در گیلان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۷۸۸۰

ضبط آثار موسیقی نواحی گیل و دیلم در گیلان آغاز شد

محسن نظری خاکشور استاد حوزه سینما و مستندساز کشور به عنوان کارگردان و تصویر بردار، پیمان قلیزاده آسیابر به عنوان هماهنگ کننده و صدا بردار، مازیار امیدی ملومه دستیار و محقق موسیقی نواحی گیلان در این کار مشترک فرهنگی نقش آفرینی و نظری خاکشور و قلیزاده آسیابر تهیه کنندگی مشترک آن را برعهده دارند.
محسن نظری کارگردان این مجموعه روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا در لاهیجان گفت: در این طرح موسیقی نواحی 2 بخش نخست موسیقی نواحی اقوام گیل و دیلم در شهرهای شرق گیلان همچون لاهیجان، رودسر، سیاهکل ، رودبار و در مناطق کوهستانی دیلمان ، عمارلو و خورگام مد نظر ماست ولی چون در این فصل بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان کوهستانی نیز در جلگه ساکن هستند، از جلگه اقدام و پس از آن اجرای بخش دوم طرح به موسیقی نواحی تالش پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر کار ضبط آثار و مرور زندگی استاد محمدرضا شاهنوری از هنرمندان دیلمان ساکن در لاهیجان به اتمام رسیده و در ادامه کار آثار اسد نوری ، خوشخوان ، رحیم پور سیاهکلی ، حسین مسکین و صفر رمضانی در حال ضبط است.
وی یادآور شد: این پروژه، طرحی کشوری است و زندگی نامه هنرمندان و پیشکسوتانی در طول دوره های گذشته یعنی کسانی که میراث دار موسیقی نواحی کشور هستند را ماندگار می کند و در این کار خاطرات دوره های هنری ضبط می شود ولی بطور کوتاه پخش خواهند شد.
6029/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 پیشکسوتان مد موسیقی نواحی ضبط موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی

شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهره‌های شناخته شده در تولیدات تصویری می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری  آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده می‌شوند و طبیعتا همه آهنگ‌ها به همین دلیل شبیه هم می‌شود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق می‌افتد که ما به جای اینکه صداها و حرف‌های جدید و موسیقی و تنظیم و سبک‌های مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی می‌کند قطعاتی شبیه به قطعه‌ای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم  رعایت نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم صداها در استودیوها به واسطه نرم‌افزارها دستکاری می‌شود و برخی از خواننده‌ها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرف‌گرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.

صیقلانی درباره حضور خواننده‌ها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگی‌اش لطمه نمی‌زند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم می‌شود. به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع در سال گذشته می‌توان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم  و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران