Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ وزير خارجه دولت اوباما در واکنش به اتهامات نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت که اين اتهامات نشان داد که توافقنامه هسته‌اي ايران چقدر ضروري بود؛ اگر توافق را پاره کنيد به همان نقطه اول بازخواهيد گشت.
به گزارش پايگاه اينترنتي هيل، جان کري وزير خارجه پيشين آمريکا روز سه شنبه 11 ارديبهشت گفت که صحبت هاي اخير بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نشان داد که توافق هسته اي با ايران (برجام) چقدر ضروري بود؛ صحبت هايي که در آن ادعا شد تهران به شکلي پنهاني به دنبال گسترش سلاح هاي خود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جان کري با انتشار يک توئيت بر روي صفحه شخصي توئيتر خود نوشت:
«هرکدام از جزئياتي که نتانياهو ارائه کرد دليلي بود براي اينکه جهان با هم متحد شود تا تحريم ها و مذاکرات عليه ايران را در پيش بگيرد، چرا که تهديد واقعي بود و بايد متوقف مي شد.»
کري در واکنش به صحبت هاي اخير نخست وزير اسرائيل در روز دوشنبه 10 ارديبهشت که ايران را متهم به گسترش سلاح هاي خود به صورت پنهاني کرده بود، چند توئيت منتشر کرد.
وزير خارجه پيشين آمريکا افزود: «توافق دارد کار مي کند. اين دليلي است براي اينکه کارشناسان امنيتي اسرائيل علنا درباره آن صحبت مي کنند.»
جان کري گفت، پيش از دستيابي به توافق هسته اي با ايران در سال 2015 ميلادي، ايران بدون پاسخگويي يا شفافيت قادر بود به گسترش سلاح هاي خود ادامه دهد.
کري در توئيتي ديگر گفت: «توافق را پاره کنيد و شما از فردا به نقطه اول (وضعيت قبل از توافق) باز مي گرديد!»
توافق هسته اي ميان ايران و شش قدرت جهاني (آمريکا، چين، روسيه، فرانسه، انگليس و آلمان به همراه اتحاديه اروپا) سبب شد تا ايران به ميلياردها دلار از سرمايه هاي مسدود شده خود در دوره تحريم ها دست يابد و در ازاي آن تهران فعاليت هاي هسته اي خود را محدود کرد.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا تاريخ 12 ماه مِه را به عنوان ضرب الاجل براي متحدان اروپايي اعلام کرده بود تا به دنبال توافقي تکميلي براي توافق هسته اي با ايران باشند زيرا ترامپ برجام را داري نواقصي مهم مي داند و آن را «وحشتناک» و «بدترين توافق تاکنون» ناميده است.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو