Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه علیزاده عضو فعال بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به طرح سه شنبه های مهدوی که چند صباحی است در دانشکده‌های این دانشگاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی از زمانی در دانشگاه بوعلی سینا شروع به فعالیت کرد که هنوز کانون مهدویت دانشگاه راه اندازی نشده بود و این طرح نیز در اکثر دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح از این رو در روز سه شنبه برگزار می‌شود که از ائمه معصومین روایت وجود دارد که اعمال شیعیان در روز سه شنبه به دست امام زمان(عج) می رسد.
علیزاده با اشاره به برگزاری این طرح بیان کرد: این طرح ساده در قالب بسته‌های خوراکی که به همراه یک اتیکت که مطلبی در مورد امام زمان(عج) نوشته شده شده بود ویژه دانشجویان در هر سه شنبه قبل از اذان ظهر برگزار می‌شود، هدف از اجرای این طرح یادکردن دانشجویان از امام غائب (عج) حداقل یک روز در هفته است و اینکه برای سلامتی ایشان یک صلوات بفرستند.


این بسیجی فعال با بیان خاطرات آغاز این طرح بیان کرد: در ابتدا که این طرح برگزار می‌شد دانشجویان گمان می‌کردند بسته‌های خوراکی فروشی است، اما رفته رفته طرح در بین دانشجویان جا افتاد و استقبال بیشتری انجام می‌شد و محتوای اتیکت ها هم بهتر می‌شد.
وی با اشاره به طرح دیگری که در آستانه نیمه شعبان به همراه این طرح برگزار شد ادامه داد: طرحی با عنوان «دوستت دارم ولی نه خیلی زیاد» برگزار شد، این جمله خطاب به امام عصر ارواحنا فداه است و در اصل تلنگری است که ما چقدر خواهان و دوستدار امام خود هستیم.
وی افزود: در مورد این طرح با دانشجویان صحبت می‌کردیم که اگر امام زمان را دوست داریم چقدر برای ظهور ایشان کاری انجام می‌دهیم؟حتی در حد ترک یک گناه تلاش نمی‌کنیم، در این طرح دانشجویان دلنوشته‌های خود را یادداشت می‌کردند.
علیزاده با اشاره به اینکه انتهای این طرح به پویش #من_قرآنی_ام ختم می‌شود، عنوان کرد: با طرح این سوال که برای امام زمان خود چه کرده ایم؟ و با تاکید بر حدیث ثقلین دلیل محبت بی اثر خود به امام عصر (عج) دوری از قرآن است، که هدف این طرح انس با قرآن است.


وی با اشاره به طرحی که در راستای انس با قرآن در این زمینه گرفته شده است ابراز کرد: به افرادی که در این زمینه احساس نیاز به انس با قرآن وجود دارد تقویم قرآنی اهدا می‌شود که در این تقویم برای هر روز از سال صفحه ای قرآن برای تلاوت مشخص شده است، در هر روز تنها یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه تلاوت می شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: در این طرح مزیتی که وجود دارد مانند سایر ختم‌های قرآن اگ روزی موفق به تلاوت صفحه نشویم ختم دسته جمعی ناقص نمی‌ماند بلکه هدف از این طرح تنها آشنایی و انس با قرآن است.
وی یادآور شد: در تکمیل این طرح کانال تلگرامی که البته از این پس در پیام رسان سروش فعال است وجود دارد که هم متن آیات، هم ترجمه و هم صوت هر روز بارگذاری می‌شود.


وی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این طرح حضور خطاطی بود که جمله‌هایی در مورد امام زمان(عح) را به سلیقه هر دانشجو با خط خوش خطاطی می‌کرد.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها