Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر ۷۰۰۰ واحد تعمیری و آسیب‌دیده در زلزله سال گذشته در شهرستان سرپل‌ذهاب در حال اتمام است. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ استانها کرمانشاه نظرات

علی فولادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 12 ستاد معین در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند اظهار داشت: از ابتدای بازسازی ستاد معینی در شهر سرپل‌ذهاب مستقر شد و در روستاهای اطراف نیز سه ستاد روستایی اردبیل، همدان و مرکزی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 7000 واحد احداثی در روستاهای سرپل‌ذهاب وجود دارد عنوان کرد: در شهر سرپل‌ذهاب 9500 واحد تعمیری و 7000 واحد احداثی وجود دارد و به خاطر حجم زیاد کار اواخر سال دو ستاد دیگر خراسان رضوی و مازندران در شهر سرپل‌ذهاب مستقر شدند.

فولادی با بیان اینکه عملیات تعمیر 7000 واحد تعمیری در حال اتمام است گفت: واحدهای تعمیری به سه دسته نوع یک، دو و سه تقسیم شده است و تسهیلات متناسب با میزان خسارت است اما براساس نظر کارشناسان این واحدها نیازی به مقاوم‌سازی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدها تحت نظر کارشناسان مقاوم‌سازی می‌شوند گفت: تمام مصالحی که اکنون برای بازسازی استفاده می‌شود استاندارد است و چنانچه این مصالح درست اجرا شود هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود و در صورت بروز مشکل نحوه اجرا است. 

فولادی با بیان اینکه تا هر جا که مردم نقش و تأثیرگذاری مناسبی داشته باشند بازسازی با سرعت بیشتری پیش می‌رود افزود: در شهر سرپل‌ذهاب 6900 پرونده احداث تشکیل شده که از این تعداد 4500 واحد آواربرداری شده است و آواربرداری تا یک هفته آینده در شهر به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 2400 واحد صدور پروانه توسط شهرداری انجام شده است گفت: از این تعداد 1500 واحد پی‌کنی شده است و مراحل بعدی کار به تناسب پی‌کنی و صدور پروانه در حال انجام است و نزدیک به 500 واحد در حال اجرای فونداسیون و مراحل بعدی کار هستند.

فولادی با بیان اینکه عملیات بازسازی در ماه‌های اول مقداری کند بوده است اما به مرور سرعت از روستاها پیشی می‌گیرد عنوان کرد: وام‌های معیشتی جز آخرین وام‌ها است که ابلاغ می‌شود و ستادهای معین به تناسب ساخت و ساز متقاضیان این وام‌ها را آزاد می‌کنند یعنی برای واحدهای احداث 10 میلیون تومان وام و دو میلیون تومان کمک بلاعوض برای مالکان و مستأجران در نظر گرفته شده است.

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: هلال‌احمر و ستاد بحران لیست خسارت دیدگان را از ما دریافت کردند و کمک‌ها به حساب بیشتر مردم واریز شده است.

انتهای پیام‌/ ز

R41380/P41362/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز

خلبان برزو فرجی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت : خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگرد‌های اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده