Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@17:27:25 GMT

بدون خرید کردن هم می توان شاد زندگی کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۸۹۰۴

بدون خرید کردن هم می توان شاد زندگی کرد

خرید کردن به‌ویژه برای خانم‌ها در بسیاری از مجله‌ها و سایت‌های سبک زندگی به عنوان راهی برای «شاد شدن» و «بهتر شدن اوضاع و احوال آدم» معرفی شده است. اما کایت فلاندر با رژیم خرید نکردن ثابت کرد ارزش زندگی‌کردن از هر چیزی که بشود آن را از مغازه خرید، بیشتر است.

ایران آنلاین /کایت فلاندر، یک سال تمام را «بدون خرید کردن» پشت سر گذاشته و البته هنوز زنده است!‌ او در مورد تجربه‌اش کتاب نوشته و در مورد تصمیمش می‌گوید: «ارزش زندگی‌کردن از هر چیزی که بشود آن را از مغازه خرید، بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین تصمیم گرفتم یک سال بدون خرید کردن زندگی کنم چون در یک نقطه از زندگی به این نتیجه رسیدم که خرید کردن دیگر خوشحالم نمی‌کند!» او در مورد تجربه‌اش به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفته است: «یک روز متوجه شدم که 54 کتابِ نخوانده در خانه دارم. متوجه شدم با وجود همه چیزهایی که خریده‌ام و همه چیزهایی که در خانه دارم، شاد نیستم و نمی‌توانم شاد باشم.»

کایت تصمیم گرفت تمام چیزهایی را که از آنها استفاده نمی‌کند دور بریزد؛ این شامل کتاب‌های نخوانده هم بود: «پیش از این رژیم عادت داشتم که مدام در سایت‌ها بگردم و بخصوص کتاب بخرم؛ چیزهایی که هیچ وقت برای خواندنشان وقت نداشتم، اما وقتی به قفسه وسایلم نگاه می‌کردم به نظر می‌آمد چیزهایی که خریده‌ام ربطی به من ندارند. در واقع چیزهایی که خریده بودم بیشتر چیزی را بازنمایی می‌کردند که من دوست داشتم باشم،‌ نه چیزی که واقعا بودم. مثلا مقدار زیادی رمان‌های کلاسیک خریده بودم چون فکر می‌کردم کسی که رمان کلاسیک می‌خواند زندگی جالبی دارد. همین طور مقدار زیادی کتاب عکاسی خریده بودم چون همیشه دوست داشتم عکس‌های بهتری بگیرم ولی هیچ وقت نمی‌توانستم آن کتاب‌ها را بخوانم.»

---

او می‌گوید: «چیزهایی که خریده بودم را به دو دسته تقسیم کردم؛ آنهایی که برای چیزی که واقعا بودم خریده بودم و آنهایی که برای کسی خریده بودم که دوست داشتم باشم. بیشتر از 70 درصد چیزهایی که خریده بودم،‌ مال کسی بود که دوست داشتم باشم، نه کسی که واقعا بودم. بنابراین تصمیم گرفتم به غیر از چیزهایی که به حمام و دستشویی مربوط می‌شود و چیزهایی که باید برای هدیه به دوستانم بخرم، یک سال تمام خرید نکنم و

اصلا نمی‌دانستم که این کار می‌تواند اینقدر سخت باشد. حتی شش ماه بعد از شروع رژیمِ خریدم، باز هم دلم می‌خواست چیزهایی بخرم یا به خریدن فکر می‌کردم. این به من نشان داد که حرف‌هایی که در مورد تغییر عادت در 21 روز،‌ یا 66 روز و مثل آن می‌گویند، صحت ندارد. نمی‌شود یک عادت چندین ساله را در مدت زمان کوتاه تغییر داد. علاوه بر این یاد گرفتم یکی از عادت‌های بد ما این است که به خودمان می‌گوییم وقتی پول خریدن چیزی را داری می‌توانی آن را بخری یا چون روز سختی داشتی می‌توانی با خرید از خودت تشکر کنی یا فقط برای اینکه به خودت لطفی کنی می‌توانی چیزی را بخری؛ چیزهایی که اصلا لازم نیستند.»

کایت در کتابش توصیه نمی‌کند که همه از همین امروز وارد رژیم خرید شوند و خریدن همه چیز را متوقف کنند تا بتوانند برای چیزهای دیگری مثل سفر پول پس‌انداز کنند،‌ بلکه پیشنهاد می‌دهد در گام اول برای یک مدت زمان سی روزه، خرید نکنید و بعد ببینید آیا از تصمیم تازه‌تان راضی هستید یا نه، آیا چیز مهمی در زندگی تغییر کرده است یا چیز خاصی را از دست داده‌اید یا هنوز می‌توانید خوشحالی را در جایی به غیر از فروشگاه پیدا کنید؟/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • از روان تا درمان
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟