Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@05:19:38 GMT

به ظهورش گره از کار فروبسته عالم بگشا

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۸۹۵۱

به گزارش ایکنا از خوزستان، آقاجان؛ جمعه‌های آمدند و رفتند و ما همچنان چشم انتظار مانده‌ایم...

انتظار تلخ است و سخت و جانکاه، به خصوص وقتی که بدانیم آخر همه چیز قرار است خوب شود بی‌تاب تر می‌شویم.

پروردگارا کمکمان کن تا قول دهیم آدمهای خوبی باشیم شاید آن اتفاق خوب به زودی رخ دهد.

شاید اگر قول می‌دادیم و بر عهدهامام می‌ماندیم خدا هم زودتر آن وعده شیرین را محقق می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

قول می‌دادیم؛ «فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ؛ پس خدا را پاكدلانه فرا خوانيد هر چند ناباوران را ناخوش افتد(غافر/14)

قول می‌دادیم؛ «لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ؛ جز خدا را نپرستيد و به پدر و مادر و خويشان و يتيمان و مستمندان احسان كنيد»

قول می‌دادیم؛ «وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ؛ و چون ميان مردم داورى مى ‏كنيد به عدالت داورى كنيد(58/نسا)»

قول می‌دادیم؛ «وَلَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ؛ و از يكديگر عيب مگيريد(11/حجرات)»

قول می‌دادیم؛ «وَ إِمَّا یَنزَغَنَّك مِنَ الشیْطانِ نَزْغٌ فَاستَعِذْ بِاللَّهِ؛ و اگر دمدمه‏ اى از شيطان تو را از جاى درآورد پس به خدا پناه ببر(36/فصلت)»

قول می‌دادیم؛ «وَ لا تَقُولُوا لِما تَصِفُ أَلْسِنَتُکُمُ الْکَذِبَ هذا حَلالٌ وَ هذا حَرامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ؛ و براى آنچه زبان شما به دروغ مى ‏پردازد مگوييد اين حلال است و آن حرام تا بر خدا دروغ بنديد(116/نحل)»

قول می‌دادیم؛ «مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ؛ از آنچه دوست دارید انفاق کنید(92/آل عمران)

قول می‌دادیم؛ «فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ؛ پس ميان برادرانتان را سازش دهيد(10/حجرات)

قول می‌دادیم؛ «وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ؛ و از مردم [به نخوت] رخ برمتاب(18/لقمان)

 قول می‌دادیم؛ «وَاتَّقُوا اللَّهَ؛ و از خدا پروا كنيد(69/حجر)

قول می‌دادیم؛ «وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا؛ و به زنا نزديك مشويد(32/ اسرا)

کاش می‌شد همچون کودکی‌ها دفتر مشق را باز کرد و نردبانی را نقاشی کرد تا به خدا رسید... دست در دستش گذاشت و از او خواست باز هم مهربانی کند و دل به دلمان دهد؛ دل به دلمان دهد تا فرزندِ منجیِ رحمه للعالمین خود را به ما بنمایاند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم بکنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است