Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مقدماتی شورای ملی فلسطین از روز دوشنبه مذاکرات خود را برای انتخاب رهبران جدید ساف آغاز کرده و اعضای کمیته اجرایی و مرکزی فردا (پنجشنبه) انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کمیته مقدماتی شورای ملی فلسطین در پایان نشست‌های خود که فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد رهبران جدید ساف را انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس توافقی که در نشست‌های مقدماتی صورت گرفته، در پایان این نشست‌ها رئیس شورای ملی از لیست "توافق ملی" که شامل نمایندگان تمامی گروه‌های ساف و نمایندگان مستقل است، اعلام خواهد شد تا برای گرفتن رأی اعتماد تمامی اعضا به صورت مستقیم رأی دهند.

اعضای جدید شورای مرکزی فلسطین نیز همین‌گونه انتخاب خواهند شد. مذاکرات برای انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی عملا با رسیدن اعضای شرکت کننده به شهر رام الله آغاز شده است.

واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: مذاکرات شامل انتخاب اعضای مستقلی است که برای عضویت در کمیته اجرایی ساف نامزد شده‌اند.

کمیته اجرایی ساف ۱۸ عضو دارد که سه تن نماینده جنبش فتح و نمایندگانی از ۱۳ گروه ساف و چند تن نیز مستقل هستند. کمیته مرکزی ۱۲ عضو دارد که شامل نمایندگان این گروه‌ها و افراد مستقل و رؤسای کمیته‌ها در شورای ملی و سندیکاها است.

ابویوسف تأکید کرد که شورای کنونی بازنگری دقیقی در مرحله قبلی که سال ۱۹۹۳ آغاز شد برای ایجاد استراتژی جدید دارد.

وی بر اهمیت مسائلی که شورای ملی بررسی خواهد کرد از جمله بازنگری فراگیر در توافقنامه اسلو و تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تأکید کرد.

از سوی دیگر منابع آگاه می‌گویند، پیشنهادی به شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها ارائه خواهد شد که شامل انتخاب سه نماینده برای رئیس این شورا است. این پیشنهاد پس از آن ارائه شده که اخیرا اعلام شده بود، سلیم الزعنون، رئیس شورای ملی بر در اختیار داشتن پستش اصرار دارد.

واصل ایویوسف گفت: رئیس شورای ملی در نشست‌های کمیته مقدماتی اعلام کرد که بنابر توافقنامه‌های آشتی از جمله توافق قاهره تعداد اعضای شورای ملی در آینده به نصف خواهد رسید یعنی ۳۵۰ عضو که ۲۰۰ عضو از خارج و ۱۵۰ عضو از داخل این شورا خواهند بود.

ابویوسف به زمان اجرای این توافق اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش