Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@14:47:23 GMT

زمان ‌گزارش نهایی علل وقوع سانحه ‌سانچی‌

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۹۰۶۷

سازمان بنادر و دریانوردی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ۹۷ نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله‌بر چینی کریستال را اعلام می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت در نشستی خبری با حضور ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله‌بر چینی کریستال تشریح و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش پس از سانحه سانچی، کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی و نهایی شدن گزارش تصادم با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و هنگ‌کنگ آغاز شد و اکنون بررسی‌ها به پایان رسیده است.

یادآور می‌شود ١٦ دی ماه سال گذشته یک فروند نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۱۴ هزار تن میعانات گازی و سوخت (۱۱۱ هزار تن بار و ۳ هزار تن سوخت سانچی) از مبدأ بندر عسلویه به کره جنوبی بود، در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی فله‌بر چینی(کریستال) تصادم کرد و بر اثر این حادثه ‌تلخ، نفتکش دچار انفجارهای متعدد و حریق شد و ۳۲ خدمه آن جان باختند.

دمای بالا و انفجارهای پی در پی موجب شد امکان امداد رسانی به حادثه دیدگان این کشتی به وجود نیاید تا سانچی پس از چند روز سوختن، در دریا غرق شود.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ساعت ۴ و بیست و سه دقیقه امروز گزارشی مبنی بر سقوط به دره خودرو دنا در کیلومتر ۴۰ آزاد راه قزوین رشت لاین شمالی به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

صبوری غیاثوند افزود: بلافاصله ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات کوهین جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین همراه با خودرو نجات و پایگاه شیرین سو به موقعیت حادثه اعزام شدند.

وی گفت: این حادثه ۲ مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت که پس از ارزیابی و رها سازی، حادثه دیدگان به با کمک اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه ترافیکی دوم در محور پیرانشهر - نقده در کمتر از ۳ ساعت
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت