Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:42:59 GMT

گزارش نهایی سانحه سانچی هفته آینده اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۹۱۶۷

مقرر است شنبه ۱۵ اردیبهشت در نشستی با حضور محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی کریستال تشریح می‌شود.

پس از سانحه سانچی، کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی و نهایی شدن گزارش تصادم با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ آغاز شد و حال بررسی‌ها به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانزدهم دی ماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در سواحل شانگ‌های به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجار‌های گسترده شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل روبه‌رو و در برخی مواقع ناممکن کرد.

اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله‌ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجار‌ها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن بود و در نهایت سانچی پس از هشت روز غرق شد.

بررسی‌های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علت‌های واقعه همچنان در دست اقدام است.

ایران با مالکیت بیش از ۷۰ فروند نفتکش، صاحب بزرگ‌ترین ناوگان نفتکش دنیاست.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی

 
 سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از سانحه رانندگی در محور صوفیان_شبستر که سه کشته و چهار مصدوم بر جای گذاشت، خبر داد.

وحید شادی نیا با اعلام این خبر گفت: سانحه رانندگی عصر پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه، در محور شبستر -صوفیان منجر به فوت سه سرنشین خودروها و مصدومیت شدید چهار نفر دیگر شد.

وی ادامه داد: به دنبال گزارش برخورد دنا با سوزوکی حوالی ساعت ۱۹ امروز، آمبولانس‌هایی از پایگاه‌های شرفخانه، شبستر، سیس، صوفیان و پایگاه هلال احمر سفید کمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: کارشناسان اورژانس فوت سه نفر را در محل تأیید و چهار مصدوم تحت مراقبت پیش بیمارستانی به بیمارستان فاطمیه شبستر منتقل کردند که حال دو مصدوم وخیم گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • 3 کشته در سانحه رانندگی محور صوفیان شبستر
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • ضربه بزرگ به فرانسه! مصدومیت احتمالی لوکاس هرناندز برای یورو
  • ترس در پاریس؛ رباط صلیبی لوکاس هرناندز پاره شد؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس