Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:59:58 GMT

درخواست مصر از اسرائیل جهت کمک به حفظ آب‌ رود نیل

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۰۴۱۲

درخواست مصر از اسرائیل جهت کمک به حفظ آب‌ رود نیل

روزنامه عبری زبان "مکور ریشون" فاش کرد، مصر از رژیم صهیونیستی خواسته که با متقاعد کردن اتیوپی جهت انجام مذاکرات بیشتر در مورد پرونده سد النهضه به این کشور کمک کند

ایران آنلاین /روزنامه عبری زبان "مکور ریشون" فاش کرد، مصر از رژیم صهیونیستی خواسته که با متقاعد کردن اتیوپی جهت انجام مذاکرات بیشتر در مورد پرونده سد النهضه به این کشور کمک کند؛ چرا که ممکن است با بهره‌برداری این سد بخشی از آب‌های رود نیل قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابی احمد علی، نخست وزیر اتیوپی روز سه شنبه به همراه معاون و برخی از مسئولان دولتش از سد النهضه بازدید کرد و در جریان روند اجرای پروژه این سد قرار گرفت.

وی امروز (چهارشنبه) در سفری دو روزه وارد خارطوم می‌شود و قرار است در جریان آن مذاکرات رسمی را با عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در خصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و راههای گسترش آن و همچنین مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی صورت دهد.

نخست وزیر اتیوپی طی این سفر با برخی مقامات ارشد سودان و شورای مشترک بازرگانی سودان و اتیوپی دیدار خواهد کرد و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند مساله سد النهضه از موضوعات اصلی این دیدار باشد.

مذاکرات سودان، اتیوپی و مصر در مورد سد النهضه در ماه نوامبر ۲۰۱۷ بدون رسیدن به توافقی در مورد جزئیات فنی این سد که اتیوپی در حال ساختن آن بر سرچشمه رود نیل است، به پایان رسید.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل