Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،آسانسورها، پله‌های برقی و رمپ‌ها، پله‌های معمولی را بیشتر به یک گزینه ورزشی تبدیل کرده اند تا یک ضرورت. اما راه رفتن روی بسیاری از پله‌ها لذتبخش است، به خصوص این پله‌ها که از مناظر طبیعی یا شهری شگفت انگیز عبور می‌کنند. حتی اگر نفس کم بیاورید، این سفر تلاش ارزشمندی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راه پله شلاسبرگ (Schlossberg)، اتریش

این راه پله در اتریش قرار دارد و از یک تپه شیبدار به صورت زیگزاگی بالا می‌رود. پله و نرده‌های این راه پله سنگی هستند و در نهایت به برج ساعتی می‌رسد که سنگین‌ترین زنگ شهر در آن آویزان است و کوهنوردان در حال بالا رفتن از آن از مناظر زیبای اطراف لذت می‌برند.

راه پله غار باتو، مالزی

غار باتو در چند کیلومتری کوالالامپور قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از ۲۷۲ پله بالا بروید. بالا رفتن از این پله‌ها در هوای همیشه مرطوب پایتخت مالزی دشوار است. مجسمه‌ای به وزن ۲۵۰ تن در کنار این پله‌ها قرار دارد که با بیش از ۸۰ گالن رنگ طلایی پوشیده شده است. باتو مکان مهمی برای هندو‌ها است، اما همه افراد می‌توانند از این غار دیدن کنند.

پله‌های های‌کو (Hai’ku)، هاوایی

راه‌پله «های‌کو» یا «پله‌هایی به سوی بهشت» در دامنه رشته کوه کولائو قرار دارد. این پله‌ها ابتدا از چوب ساخته شده بودند ولی اکنون بخش‌های خاصی از آن با فلز مقاوم شده است و در کل ۳۹۲۱۲ پله دارد. متاسفانه امروزه این پله‌ها به روی بازدیدکنندگان بسته هستند، اما هنوز هم خیلی‌ها بدون توجه به تابلو‌ها و ممنوعیت‌ها از آن بالا می‌روند.

پله‌های موزاییکی سانفرانسیسکو

پله‌های موزاییکی خیابان شانزدهم به عنوان یک پروژه هنری مردمی آغاز شد، اما امروزه یکی از زیباترین پله‌های وست‌کاست است و تنها ۱۵ دقیقه با پارک گلدن گیت فاصله دارد.

راه‌پله سرالون (Selaron)، برزیل

این راه‌پله رنگی نامش را از هنرمند شیلیایی سازنده‌اش «سارلون» گرفته است. او در سال ۱۹۹۰ شروع به پوشاندن پله‌های کثیف و شکسته نزدیک خانه اش با کاشی‌های رنگارنگ کرد و با فروش نقاشی و کمک‌های مالی اطرافیان توانست ۲۵۰ پله را با کاشی، سرامیک، شیشه و آینه تزئین کند.

پایلون دل دیابلو (Pailon del Diablo) ، اکوادور

پایلون دل دیابلو به معنای «کتری شیطان» است. این مجموعه‌ پله‌های سنگی می‌توانند شما را به منظره تماشایی آبشار بلندی که در جنگل اکوادور از صخره‌ها داخل یک برکه می‌ریزد، نزدیک کنند. این پله‌ها به خاطر آبشار همیشه لغزنده هستند.

پله‌های پوتمکین (Potemkin)، اوکراین

این پله‌ها در اصل ورودی اصلی شهر اودسا در اوکراین بودند و طوری ساخته شده اند که طولانی‌تر به نظر برسند. تعداد این پله‌ها تنها ۱۹۲ عدد است. طول پله بالایی فقط ۱۲ متر و طول پله پایینی ۲۱ متر است. به همین دلیل این توهم ایجاد می‌شود که عمق و تعداد پله‌ها بیشتر است. همچنین از بالا نمی‌توانید همه پله‌ها را ببینید.


گازتلوگتکس (Gaztelugatxe)، اسپانیا

 

گازتلوگتکس جزیره‌ای در اسپانیاست. در قرن یازدهم صومعه‌ای در گازتلوگتکس ساخته شده که ۲۳۷ پله دارد. گردشگران زیادی در تابستان از این پله‌ها بازدید می‌کنند.

راه پله لیژ (Liege)، بلژیک

 

این راه پله در یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر بلژیکی لیژ قرار داشته و ۳۷۴ پله دارد. ساختمان آجری قدیمی که در دو طرف این پله‌ها قرار دارند منظره زیبایی تشکیل داده اند. بقایای یک قلعه را هم می‌توان در بالای تپه دید، هرچند بیشتر مردم برای دیدن منظره شهر از این پله‌ها بالا می‌روند.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

راه پله‌های شگفت انگیز در فضای باز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، مقامات آلمان سه فرد را به ظن جاسوسی برای چین و تامین اطلاعات نظامی برای سرویس اطلاعاتی پکن، بازداشت کرد.

براساس اعلام دادستانی آلمان، هر سه مظنون تبعه آلمان و مظنون هستند که از زمانی نامشخص قبل از ژوئن ۲۰۲۲، با سرویس مخفی چین همکاری «به شدت» نزدیکی داشته‌اند.

دادستانی آلمان یکی از مظنونین را «توماس آر.» و کارمند وزارت امنیت داخلی چین و دو مظنون دیگر را «هروینگ اف.» و «اینا اف.» مالک شرکتی در دوسلدورف معرفی کرده است.

به ادعای دادستانی برلین، مالکان شرکت مذکور زوج بوده و از طریق این شرکت با یکی از دانشگاه‌های آلمان قرارداد همکاری امضا می‌کنند. در این قرارداد، توافقی درباره انجام مطالعات به نیابت از یک شریک چینی در حوزه قطعات کلیدی ساخت و راه‌اندازی ناوهای جنگی قدرتمند لحاظ شده بود.

کد خبر 6085526

دیگر خبرها

  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند
  • طبیعت بهاری زیر کوه، مقصدی برای گردشگری
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • پیش‌بازی میلان - اینتر؛ سودای تاج‌گذاری در محضر شیطان
  • ناگفته‌هایی از نجات یافتگان در کوهستان | طبیعت‌گردانی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند