Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- برخي منابع خبري از درخواست تل آويو از آمريکا براي حمايت از عمليات عليه ايران در سوريه سخن مي گويند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، شبکه آمريکايي ان بي سي اعلام کرد مقامات اسرائيلي خواستار حمايت آمريکا براي عمليات گسترده تر عليه ايران در سوريه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واکنش ايران
رئيس کميسيون امنيت ملي گفت: به رفتار تهاجمي رژيم صهيونيستي واکنش نشان مي‌دهيم.
علاءالدين بروجردي در نشست خبري با خبرنگاران خارجي و ايراني در دمشق با اشاره به تجاوز اخير آمريكا و متحدانش به سوريه گفت: آمريكا، انگليس و فرانسه براي متشنج نگه داشتن منطقه  دست به تجاوز به سوريه زدند تا بتوانند حاشيه امني براي رژيم صهيونيستي به وجود آورند. آمريكا و متحدانش اكنون كه شاهد حاكميت و موفقيت نظامي سوريه عليه تروريسم هستند اقدام به حملات موشكي عليه اين كشور زدند. آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي بارها تجاوز به حريم هوايي سوريه داشتند كه جمهوري اسلامي بشدت اين جنايت ها را محكوم و آن را نقض آشكار قوانين و مقررات بين المللي مي داند. سوريه يك كشور مستقل و عضو سازمان ملل است و هرگونه حضور نظامي بدون هماهنگي با اين كشور اشغالگري محسوب مي شود و طبيعتا هرچه سريعتر متجاوزان بايد خاك اين كشور را ترك كنند.
در همين حال  مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در واکنش به اظهارات بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره توان هسته اي ايران گفت: در بين دشمنان امت اسلامي و مقاومت، بي مقدارترين آن ها رييس رژيم صهيونيستي است.
علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل عصر سه شنبه پس از ديدار با خالد عطيه نماينده عشاير کردنشين کشور سوريه در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان شب گذشته نخست وزير رژيم صهيونيستي اظهار داشت: در ميان دشمنان امت اسلامي و خط مقاومت، بي‌مقدار ترين آن ها نخست وزير رژيم صهيونيستي است.
وي افزود: او يک بار ديگر در سازمان ملل متحد نقشه اي بر روي کاغذ کشيد و نمايشي را‌ اجرا کرد که حتي مورد تمسخر دوستان غربي اش قرار گرفت؛ علت بيان چنين سخناني، نااميدي صهيونيست ها از حکومت در منطقه است.
ولايتي تاکيد کرد: رژيم صهيونيستي هنگامي که پيروزي هاي جمهوري اسلامي ايران و متحدينش را در منطقه مي‌بيند و عوامل آن ها در منطقه مانند داعش و النصره شکست مي‌خورند و مهم ترين بخش سوريه در اطراف دمشق آزاد شد که آن ها به آن دل بسته بودند به اين کلمات سخيف متوسل مي‌شوند.
وي افزود: در واقع علت بيان اين کلمات، نااميدي رژيم صهيونيستي از ادامه حيات خود است. آن هايي که حاميان رژيم صهيونيستي در منطقه هستند به خاطر ابتذال اين کلمات ، هر کدام از اين کلمات تبري جسته اند.
 
اسرائيل از اين جنگ سالم خارج نخواهد شد
سردبير روزنامه الکترونيکي راي اليوم با بيان اينکه نتانياهو دروغگويي حرفه اي و در تحريک آفريني و تقلب کارکشته است, نوشت: هيچ کس خواهان جنگ در منطقه نيست اما اگر جنگي آغاز شود شايد آخرين جنگ باشد زيرا تل آويو اين بار صحيح و سالم از آن خارج نخواهد شد دقيقا مثل آنچه که براي آلمان در دو جنگ جهاني اول و دوم اتفاق افتاد.
عبدالباري عطوان سردبير روزنامه اينترنتي راي اليوم در يادداشت جديد خود در پايگاه اين روزنامه نوشت: بيشتر تحليلگران راهبردي به اتفاق گفتند بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با نمايشي که روز دوشنبه به راه انداخت و تاکيد کرد ايران از زمان اجراي توافق هسته اي در اوائل سال 2016, آن را نقض کرده، هيچ مدرک و سند جديدي ارائه نکرده است.
اين اظهارات در چارچوب مقدمه سازي براي حمله به ايران، يعني پايگاههاي ايران در سوريه و يا عمق خود ايران و جذب برخي دولتهاي عربي و اروپايي در کنار آمريکا به اين رويکرد است.
تحرکات متعددي به عمل آمده و همچنين خبرهاي زيادي درباره منطقه خاورميانه يعني صحنه اين جنگ احتمالي درز کرده است که تبيين کننده مسائل غافلگير کننده چند هفته آينده و همسو با نظراتي است که احتمال مي دهند انفجار نظامي بزرگي اتفاق بيفتد
از يک سو، ناصر بوريطه وزير امور خارجه مغرب قطع روابط با ايران را اعلام و کشورش سفير ايران را اخراج و فورا سفارت ايران را در رباط تعطيل کرد به اين دليل که حزب الله از جبهه پولسياريو حمايت و پشتيباني مالي و نظامي مي کند. شايد اين اقدام مغرب نيز بهانه اي باشد براي اينکه ديگر متحدان واشنگتن از جمله در منطقه خليج (فارس) نيز چنين اقدامي به عمل آورند. کشورهاي عربي حوزه خليج (فارس) از اين موضع مغرب استقبال کردند. هر چند سعد الدين العثماني نخست وزير مغرب در صفحه شخصي اش در «توئيتر» تاکيد کرد اين تصميم صرفا از طرف مغرب بوده است اما زمان اين مسئله قابل توجه است و نمي توان آن را از تحولات منطقه تفکيک کرد.
از سوي ديگر نجيب ساويرس ميلياردر مصري نيمي از سرمايه اش را يعني حدود شش ميليارد دلار را صرف خريد طلا کرد هاست. وي گفت: طلا پناهگاه امني براي عموم مردم در زمانهاي بحراني است. آنچه را که آقاي ساويرس نگفته اين است که تجار مثل پرندگان و حيوانات بيش از انسانها, از بروز طوفان و زمين لرزه ها پيش از وقوع آن آگاه مي شوند.
پمپئو وزير امور خارجه جديد آمريکا از کشورهاي عربي حوزه خليج(فارس) خواست اختلافاتشان را کنار بگذارند و بر خطر ايران تمرکز کنند. اسرائيل نيز اظهارات محمد بن سلمان وليعهد سعودي را در نشستي با رهبران يهودي در آمريکا فاش کرد. بن سلمان در اين نشست تاکيد کرد مساله فلسطين ديگر براي دولت و ملت سعودي اولويت ندارد و اولويت کنوني مقابله با نفوذ ايران در منطقه است.
احساسي که اکنون در اروپا حاکم شده نگراني از اين است که( مبادا ) نتانياهو موفق شود منطقه و طبعا آمريکا را به جنگ بکشاند و جرقه اين جنگ با خروج آمريکا از توافق هسته اي زده شود. به همين دليل اروپا به نمايشي که نتانياهو (روز دوشنبه ) در قدس اشغالي داشته و در آن تاکيد کرد اسناد وي ثابت مي کند ايران توافق هسته اي را نقض کرده و برنامه نظامي سري را به دور از چشمان بازرسان آژانس بين المللي انرژي هسته اي ايجاد کرده است ، پاسخ مثبت نشان نداد.
عطوان در ادامه افزود: نتانياهو دروغگويي حرفه اي و در تحريک آفريني و تقلب کارکشته است. هر چند ريسمان اتهام فساد به گردنش نزديک شده است اما دروغگوياني مثل وي نزد رئيس جمهور کنوني آمريکا و نهاد نظامي اش پذيرفته شده اند که در اثر فرامين اسرائيل وارد جنگ مي شود.
عطوان در پايان نوشت : هيچ کس خواهان جنگ نيست به ويژه در منطقه ما که گرفتار جنگ است و ملتهاي منطقه فرصتي نداشتند تا نفسي تازه و از ثروتهاي باقيمانده شان بهره برداري و آينده بهتري را براي نسلهاي کنوني و بعدي ترسيم کنند. اما اگر جنگي آغاز شود شايد آخرين جنگ باشد زيرا اسرائيل اين بار صحيح و سالم از آن خارج نخواهد شد دقيقا مثل آنچه که براي آلمان در دو جنگ جهاني اول و دوم اتفاق افتاد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان‌شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان‌شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری‌های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

کد خبر 845409 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل دولت سیزدهم محمد مخبر

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • رسانه عبری: نوع عملیات ایران ضد اسرائیل در جهان بی‌سابقه است
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی