Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@23:22:59 GMT

چه کنیم که خوابمان را فراموش نکنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۱۰۴۲

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در استرالیا انجام شده است با خوردن برخی ویتامین‌ها انسان قادر است جزئیات خواب خود را به یاد آورد.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، دکتر «دِن هولم آسپی» از دانشگاه آدلاید و همکاران در استرالیا طی آزمایش‌های انجام داده متوجه شدند که مصرف قرص ویتامین B6 قبل از خواب باعث می‌شود تا فرد پس از بیدار شدن جزئیات خوابی که دیده است را به یاد بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تحقیقات روی ۱۰۰ نفر با متوسط سن ۲۷.۵ سال و به مدت ۵ روز انجام شد. افراد را به سه دسته تقسیم کرده و به دسته اول قرص B6 قبل از خواب (۲۴۰ میلی‌گرم) و به دسته دوم ویتامین ب کمپلکس شامل B6 و سایر ویتامین‌های B و به دسته سوم نیز دارونما دادند، بدون اینکه آن‌ها بفهمند به کدام‌ یک چه دارویی داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله‌ Perceptual and Motor Skills در نهایت مطالعه روی این سه گروه نشان داد که مصرف‌کنندگان قرص B6 جزییات بیشتری از خواب‌های خود را به یاد آوردند.


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • طعنه مدیر بایرن: باز اشتباه نکنیم، رئال را می‌بریم
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست