Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:27:58 GMT

ساعت فیلم‌های علمی تخیلی به بازار آمد+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۱۱۴۳

ساعت فیلم‌های علمی تخیلی به بازار آمد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان از نوعی فناوری جدید برای ردیابی اثر انگشت برروی برنامه‌ها خبرداده‌اند که می‌تواند پوست دست افراد را به صفحه نمایشگر لمسی تبدیل کند و در واقع دست فرد ساعت هوشمند می‌شود.   این فناوری به نام لومی واچ (LumiWatch) به قیمت ۶۰۰ دلار، ابعادی برابر با ۴۰ سانتی متر مربع از سطح مورد نظر حتی پوست بازوی فرد را در بر می‌گیرد وبه وسیله پروژکتور، نور لیزر را به آن می‌تاباند تا تشکیل صفحه نمایشگر لمسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    این دستگاه می‌تواند ازفناوری وای فای و بلوتوث برای اتصال به پروژکتور استفاده کند و قیمت اولیه آن ۶۰۰ دلار برآورد شده است.   ساخت لومی واچ به وسیله دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) و‌ای اس یو تچ (ASU Tech) انجام شده و دست یا بازو را تبدیل به صفحه نمایشگر لمسی می‌کند.     این رایانه پوشیدنی دارای سیستم عامل اندروید است و توان اتصال به اینترنت بدون سیم را دارد؛ ازجمله قابلیت‌های دستگاه امکان قفل و باز کردن رمز دستگاه، باز کردن برنامه‌ها و حتی ویرایش تصاویر برروی صفحه نمایش خود (کف دست کاربر) است.   طراحان اعتقاد دارند ساخت آن سبب راحتی بیشتر کاربر برای کار با ساعت هوشمند و نیز سرشکن شدن قیمت این دستگاه هاست.     پروژکتور و نور تابش شده ازآن برروی کف دست به اندازه‌ای است که حتی درساعت اوج تابش نور خورشید کاربر می‌تواند به راحتی به مطالعه داده‌ها برروی صفحه نمایش ساعت هوشمند خود بپردازد.   این دستگاه همچنین دارای قابلیت‌هایی است تا کاربر دچار خطا در زمان کار با دستگاه نشود و به طور مثال پیام اشتباهی را ارسال نکند.   لومی واچ دارای پردازنده چهاره هسته‌ای (Qualcomm۱.۲ Ghz)، سیستم عامل اندروید (۵.۱)،۷۶۸ مگا بایت رم، ۴ گیگابایت حافظه و باتری یون لیتیوم ۷۴۰ میلی آمپری است.   طراحان اعلام کرده‌اند استفاده ازاین نسل جدید ساعت‌های هوشمند و رایانه‌های پوشیدنی افزون برجذابیت سبب تحول در فناوری به کاررفته درآن‌ها نیز می‌شود.
انتهای پیام/ ساعت حسگری که رو پوستتان فعال می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبارعلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۲ میلیون تومان                  - یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان               - ۷۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان                              - ۲۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان         - ۱۰۰ هزار تومان

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو