Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@06:42:57 GMT

بزرگترین غذای نذری استان بوشهر پخت شد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۲۲۹۵

بزرگترین غذای نذری استان بوشهر پخت شد+عکس

به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، بزرگترین غذای نذری استان بوشهر در شهر دوراهک پخت شد. آفتاب‌‌نیوز : به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، ستاد شعبانیه شهر دوراهک با همکاری مردم خون گرم و عاشق ولایت و با جمع آوری نذورات مردم، هر ساله به نیت تعجیل در فرج قائم آل محمد(عج) بزرگترین غذای نذری در استان بوشهر برای ۱۳هزار نفر از عاشقان و دلسوختگان امام عصر پخت و توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پخت این حجم غذای نذری با همکاری مردم و با جمع آوری نذورات مردم، به نیت تعجیل در فرج قائم آل محمد(عج) از غروب روز ۱۴ آغاز شده تا نزدیکی‌های صبح روز ۱۵ شعبان ادامه دارد.
برای پخت غذای نذری روز نیمه شعبان امسال، بیش از دو هزار کیلو برنج، ۸۰۰  کیلو گوشت گرم، هزار و ۵۰۰ کیلو سبزی، بیش از ۵۰۰ کیلو روغن، ۲۰۰ کیلو رب گوجه و بیش از ۵۰۰ کیلو حبوبات استفاده شده است.
در این روز بزرگ همه مردم شهر دوراهک و روستاهای اطراف و مهمانانی که از شهرهای اطراف مهمان خانه های شهروندان دوراهکی هستند،غذایی که برای بیش از ۱۳ هزار نفر، متبرک به نام مبارک‌ترین مولود است را میل کردند.


امام جمعه دیر در حاشیه بازدید از مراحل پخت غذای نذری شهر دوراهک با تقدیر از تلاش‌های مردم دوراهک برای برگزاری جشن های شعبانیه و برپایی پخت غذای نذری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مشارکت مردم و خیران در برگزاری جشن‌ها و سنت پخت بزرگترین غذای نذری شعبان در شهر دوراهک، سبب می‌شود که جشن‌ها باشکوه بیشتر برگزار شود.
حجت‌الاسلام سید علی حسینی اظهار داشت: آنچه موجب امیدبخشی در جامعه می‌شود، فرهنگ انتظار است که باید در تقویت آن تلاش شود.
امام جمعه دیر با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان باید با محوریت ترویج فرهنگ مهدویت برگزار شود، افزود: این روز باید یک فرصت مغتنم در راستای ترویج فرهنگ معنویت باشد.


رئیس ستاد شعبانیه شهر دوراهک و نایب رئیس شورای اسلامی این شهر در گفتگو با خبرنگار مهر،گفت:در این روز غذای بیش از ۱۳ هزار دلداده قائم آل محمد (عج)، با کمک و نذورات همه مردم پخت می‌شود.
حسن دوراهکی با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم،اظهار داشت:بیش از ۵۰۰ نفر نیرو در امر پخت غذای نذری از غروب روز چهاردهم شعبان تا ظهر پانزدهم مشارکت دارند و کار بسته‌بندی غذا از ساعت ۱۰ صبح روز نیمه شعبان آغاز و غذاها توسط خودروهایی که از قبل مشخص شده‌اند به مساجد و حسینیه‌های هر محله فرستاده ‌می شود و براساس قبض‌هایی که از چند روز قبل توسط گروهایی از ستاد شعبانیه به تعداد همه افراد خانواده‌های در شهر دوراهک و حومه، توزیع‌شده، مردم غذاهای نذری خود را دریافت می‌کنند.
دوراهکی با بیان اینکه این سنت حسنه بیش از ۵۰ سال است که هر ساله در این شهر توسط مردم اعم از زن و مرد و به صورت گروهی در یک فضایی کاملا صمیمی و معنوی برگزار می‌شود، افزود: شهر دوراهک هر سال یک‌هفته مانده به نیمه شعبان با آذین‌بندی کوی و برزن آماده برگزاری شکوهمند این روز بزرگ شیعیان است.
رئیس ستاد شعبانیه شهر دوراهک ضمن تجلیل از خانواده حاج عباس شاکری برای میزبانی هرساله پخت غذای نذری، گفت: پخت غذای نذری نیمه شعبان هر ساله در منزل حاج عباس شاکری و با همکاری همه شهروندان دوراهکی و ستاد شعبانیه انجام می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک گفت: هر ساله ستاد شعبانیه در شب میلاد و در جشنی که مزین است بنام قائم آل محمد، هزینه برگزاری مراسم ازدواج چند زوج جوان را متقبل می شود که جلوه ای خاص به مراسمات مربوط به شعبان در این شهر خواهد داد.
شهردار دوراهک نیز نیز در گفتگو با مهر، گفت:باید با استفاده از این فرصت زمینه شناخت ولی‌عصر(عج) و انتظار فرج فراهم و در این دهه موضوع مهدویت تبیین شود.
هوشنگ احمدی ضمن تجلیل از همکاری همه مردم شهر دوراهک در برپایی جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف در این شهر،اظهار داشت:جشن های نیمه شعبان در شناساندن سیره امام زمان(عج) به جوانان موثر است.
وی گفت: صدا و سیمای مرکز بوشهر در همه مراسمات این شهر حضوری چشم گیر و فعال داشته است و در حال حاضر نیز در حال ساخت یک برنامه مستند از مراسم، جشن‌ها و همچنین پخت بزرگترترین غذای نذری در استان بوشهر در ایام شعبانیه در دوراهک میباشند که جای تقدیر دارد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره با مردم جم اظهار داشت: مردم ولی نعمت ما هستند و باید تمام انرژی و توان خود را مصروف خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات جامعه کنیم.

استاندار بوشهر افزود: دیدارهای چهره به چهره، فرصت مناسبی برای شناخت بهتر و نزدیک‌تر مشکلات مردم است که معاونان استاندار و مدیران استان بوشهر و فرمانداران نیز به طور مکرر این دیدارها را باید برگزار کنند.

در این برنامه ۲۷ نفر از مردم شهرستان جم، بی واسطه و مستقیم، مشکلات و دغدغه‌های خود را با استاندار مطرح کردند.

در این ملاقات عمومی، مشکلاتی در حوزه اشتغال، مسکن، تسهیلات بانکی، درمان، آموزش، کشاورزی و صنعتی و … مطرح و استاندار نیز خطاب به مدیران مرتبط دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مشکلات صادر کرد.

کد خبر 6087926

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی