Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران، " محمد حسین مقیمی" در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به رسمی بودن جلسه اشاره کرد و گفت: با توجه به این که جلسه رسمی است مصوبات آن لازم الاجراست و بهتر بود سرپرست شهرداری حضور می یافت.
وی با بیان این که استان تهران حدود ۱۴ میلیون نفر دارد، افزود: با توجه به این که زیرساخت های استان تهران به دلایل مختلف آماده نیست و این مشکل مربوط به سال‌های گذشته و اخیر است، اما با این حال باید از فرصت‌های موجود هم بیشترین بهره را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار تهران با بیان این که رئیس جمهور در ماه‌های پایانی سال گذشته سه طرح اساسی را رونمایی کرد، گفت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اگر عملیاتی شود، حمل و نقل تهران سهم زیادی از آن خواهد داشت و در امر نوسازی موفق خواهیم شد. همچنین طرح بازآفرینی شهری، مشکل بافت فرسوده را حل می‌کند و مسئله اشتغال نیز تا حد زیادی با اجرای این دو طرح حل می‌شود اما نیازمند آن هستیم همه دست به دست هم دهیم تا آلودگی هوا، حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و ... حل شود.
وی درمورد تفویض بخشی از اختیارات دولت به شورا گفت: چندین جلسه در این مورد برگزار شد اما مسئله این است که طبق قانون وزرا مقابل مجلس باید پاسخگو باشند و نمی‌توانند بخشی از وظایف خود را به سازمان دیگری محول کنند که تحت مدیریت آن ها نیست و در واقع برای واگذاری وظایف دولت به شوراها، ایراد قانونی وجود دارد که این مسئله باید حل شود.
مقیمی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت پسماند در تهران تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدأ می‌تواند بخش  در خور توجهی از هزینه‌های شهر را کم کند؛ اما به شدت به فرهنگسازی نیاز داریم و دستگاه‌های متولی همچون صدا و سیما و ... باید پای کار بیایند و در مورد تفکیک زباله از مبدأ فرهنگسازی کنند؛ چرا که تفکیک زباله از مبدأ حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه‌ها را می‌کاهد و مسئله زباله گردی در شهر حل خواهد شد.
استاندار تهران افزود: سقف زمانی برای شهرداری تهران در نظر گرفته می‌شود تا اگر می‌خواهد در خصوص تفکیک زباله از مبدأ کاری انجام دهد.
مقیمی با اشاره به این که تفکیک زباله از مبدأ ۱۶ سال است که انجام می شود، گفت: مقدمات اجرای طرح سراسری تفکیک زباله از مبدأ را  شهرداری تهران ظرف مدت شش ماه انجام و شش ماه بعد در جلسه ای با موضوع پسماند، اقدامات انجام شده را گزارش دهد.
استاندار تهران افزود: ۷۰ درصد پسماندهای تهران "تر" است و این پسماندهای تر در آرادکوه دفن می‌شوند اما چون این منطقه دیگر ظرفیت دفن زباله های بیشتر ندارد شهردای باید در این زمینه فکر اساسی کند.
وی با اشاره به تلاش شهرداری برای قرارداد با شرکت‌های خارجی برای ایجاد زباله سوز گفت: مسئولان شهرداری از نصب دو نیروگاه زباله سوز که ظرف سه، چهار سال آینده انجام خواهد شد، خبر دادند که ظرفیت ساماندهی ۳۲۰۰ تن زباله را دارد اما در زمینه فرهنگسازی و کمک به شهرداری، عزم همگانی نیاز است.
استاندار تهران‌ به برگزاری جلسات با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران، فرمانداری، ‌دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست باید در جلسه‌ای که ظرف ۱۵ روز آینده تشکیل می‌شود، تکلیف زباله‌های بیمارستانی را مشخص کنند.
وی در مورد پسماند ساختمانی افزود: برای استفاده بهتر از نخاله های ساختمانی، کارخانه سیمان تهران اعلام آمادگی کرده است و با انجام دادن این مهم، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
مقیمی همچنین در بخش دیگری از این جلسه از شهرداری تهران برای وضعیت فضای سبز پایتخت تشکر کرد و گفت: با این حال باید تلاش شود تا در پایان برنامه ششم، بحث فضای سبز در کمربندی تهران و افزایش سرانه فضای سبز اقدامات خوبی صورت گیرد.
اعضای جلسه مذکور در حاشیه جلسه مهمان دانش آموزان هنرستان زینب کبری (س) منطقه ۸ بودند که دانش آموزان در رشته‌های مدیریت آشپزی و قنادی، غذاها و دسرهایی که خودشان طبخ کرده بودند، در اختیار مهمانان برای تست قرار دادند و همچنین به مناسبت نیمه شعبان نیز کیکی را که به همت دانش آموزان پخته شده بود، استاندار برش داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما مقیمی استاندار تهران تفکیک زباله ها رسیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰ نفر از پاکبانان شهر تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیز‌تر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است، اما سامانه ۱۳۷ که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل مؤثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از ۹۱ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۴۰۰ خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

افزایش حقوق پاکبان‌ها

محمدی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳ درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷ هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگه‌داشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قرارداد‌ها به قرارداد‌های حجمی، قطعا از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند

محمدی در پاسخ به سؤالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قرارداد‌های بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد، اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند جرم است.

وی درباره زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قرارداد‌ها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

 توضیح درباره شیرابه مجموعه دفن زباله آرادکوه 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد: بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتا بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تاخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است، اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه ۱۹۰۰ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود ۴۲ هزار نفر می‌شد که در حال حاضر ۴۵ درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودرو‌های حمل پسماند بعضا جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلر‌ها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودرو‌ها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو احداث کردیم که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق