Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@04:03:16 GMT

راه پله‌های شگفت انگیز در فضای باز

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۲۶۱۶

برترین‌ها: آسانسورها، پله‌های برقی و رمپ‌ها، پله‌های معمولی را بیشتر به یک گزینه ورزشی تبدیل کرده اند تا یک ضرورت. اما راه رفتن روی بسیاری از پله‌ها لذتبخش است، به خصوص این پله‌ها که از مناظر طبیعی یا شهری شگفت انگیز عبور می‌کنند. حتی اگر نفس کم بیاورید، این سفر تلاش ارزشمندی خواهد بود.   راه پله شلاسبرگ (Schlossberg)، اتریش این راه پله در اتریش قرار دارد و از یک تپه شیبدار به صورت زیگزاگی بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پله و نرده‌های این راه پله سنگی هستند و در نهایت به برج ساعتی می‌رسد که سنگین‌ترین زنگ شهر در آن آویزان است و کوهنوردان در حال بالا رفتن از آن از مناظر زیبای اطراف لذت می‌برند.     راه پله غار باتو، مالزی غار باتو در چند کیلومتری کوالالامپور قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از ۲۷۲ پله بالا بروید. بالا رفتن از این پله‌ها در هوای همیشه مرطوب پایتخت مالزی دشوار است. مجسمه‌ای به وزن ۲۵۰ تن در کنار این پله‌ها قرار دارد که با بیش از ۸۰ گالن رنگ طلایی پوشیده شده است. باتو مکان مهمی برای هندو‌ها است، اما همه افراد می‌توانند از این غار دیدن کنند.     پله‌های های‌کو (Hai’ku)، هاوایی راه‌پله «های‌کو» یا «پله‌هایی به سوی بهشت» در دامنه رشته کوه کولائو قرار دارد. این پله‌ها ابتدا از چوب ساخته شده بودند ولی اکنون بخش‌های خاصی از آن با فلز مقاوم شده است و در کل ۳۹۲۱۲ پله دارد. متاسفانه امروزه این پله‌ها به روی بازدیدکنندگان بسته هستند، اما هنوز هم خیلی‌ها بدون توجه به تابلو‌ها و ممنوعیت‌ها از آن بالا می‌روند.

  پله‌های موزاییکی سانفرانسیسکو پله‌های موزاییکی خیابان شانزدهم به عنوان یک پروژه هنری مردمی آغاز شد، اما امروزه یکی از زیباترین پله‌های وست‌کاست است و تنها ۱۵ دقیقه با پارک گلدن گیت فاصله دارد.   راه‌پله سرالون (Selaron)، برزیل این راه‌پله رنگی نامش را از هنرمند شیلیایی سازنده‌اش «سارلون» گرفته است. او در سال ۱۹۹۰ شروع به پوشاندن پله‌های کثیف و شکسته نزدیک خانه اش با کاشی‌های رنگارنگ کرد و با فروش نقاشی و کمک‌های مالی اطرافیان توانست ۲۵۰ پله را با کاشی، سرامیک، شیشه و آینه تزئین کند.   پایلون دل دیابلو (Pailon del Diablo) ، اکوادور پایلون دل دیابلو به معنای «کتری شیطان» است. این مجموعه‌ پله‌های سنگی می‌توانند شما را به منظره تماشایی آبشار بلندی که در جنگل اکوادور از صخره‌ها داخل یک برکه می‌ریزد، نزدیک کنند. این پله‌ها به خاطر آبشار همیشه لغزنده هستند.   پله‌های پوتمکین (Potemkin)، اوکراین این پله‌ها در اصل ورودی اصلی شهر اودسا در اوکراین بودند و طوری ساخته شده اند که طولانی‌تر به نظر برسند. تعداد این پله‌ها تنها ۱۹۲ عدد است. طول پله بالایی فقط ۱۲ متر و طول پله پایینی ۲۱ متر است. به همین دلیل این توهم ایجاد می‌شود که عمق و تعداد پله‌ها بیشتر است. همچنین از بالا نمی‌توانید همه پله‌ها را ببینید.     گازتلوگتکس (Gaztelugatxe)، اسپانیا گازتلوگتکس جزیره‌ای در اسپانیاست. در قرن یازدهم صومعه‌ای در گازتلوگتکس ساخته شده که ۲۳۷ پله دارد. گردشگران زیادی در تابستان از این پله‌ها بازدید می‌کنند.   راه پله لیژ (Liege)، بلژیک این راه پله در یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر بلژیکی لیژ قرار داشته و ۳۷۴ پله دارد. ساختمان آجری قدیمی که در دو طرف این پله‌ها قرار دارند منظره زیبایی تشکیل داده اند. بقایای یک قلعه را هم می‌توان در بالای تپه دید، هرچند بیشتر مردم برای دیدن منظره شهر از این پله‌ها بالا می‌روند.   true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب

آفتاب‌‌نیوز :

آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می‌شود که عروق، دچار انسداد و گرفتگی شوند.

۱. کاهش خطر بیماری قلبی

انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند. این بدان معناست که مصرف منظم انار ممکن است در کاهش خطر تصلب شرایین موثر باشد.

۲. بهبود سلامت استخوان

یافته‌ها نشان می‌دهد که هم آب و هم عصاره دانه انار ممکن است فواید بالقوه‌ای برای استخوان‌ها به خصوص برای زنان یائسه در میانسالی داشته باشد.

۳. بهبود عملکرد ورزشی

داده‌های یک مطالعه نشان می‌دهد که محتوای آنتی اکسیدانی انار و آب انار ممکن است درد عضلانی را به تاخیر بیاندازد و ریکاوری بعد از جلسات تمرین با وزنه را بهبود بخشد. داده‌های مطالعه دیگری نیز نشان داد که عصاره انار عملکرد را در عرض ۳۰ دقیقه پس از مصرف برای ورزش‌هایی که شامل دویدن متناوب است، بهبود می‌بخشد.

۴. خواص ضد التهابی

مطالعات مختلفی برای بررسی خواص ضد التهابی بالقوه انار انجام شده است. تحقیقات اولیه نشان داده است که این میوه ممکن است به مبارزه با التهاب در روده کمک کند در حالی که مطالعات دیگر به اثرات ضد التهابی بالقوه یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام پونیسیک اسید پرداخته اند. همچنین در یک کارآزمایی کوچک که در آن بیماران مبتلا به دیابت نوع دو هر روز آب انار مصرف می‌کردند، نشانگر‌های کمتری از التهاب را در خون خود پس از ۱۲ هفته نشان دادند.

۵. بهبود حافظه

تحقیقات در مورد اینکه چگونه انار و آب انار ممکن است بر عملکرد شناختی افراد تأثیر بگذارند هنوز در مراحل اولیه است. در یک کارآزمایی کوچک از شرکت‌کنندگانی که مشکلات حافظه مرتبط با سنشان داشتند، خواسته شد تا روزانه ۲۲۵ میلی‌لیتر آب انار بنوشند و بعد از چهار هفته، بهبودی در تمرینات کلامی و بصری آن‌ها مشاهده شد. تحقیقات روی موش‌ها نیز نشان داده که ممکن است آب انار برای آن‌ها فواید شناختی داشته باشد. با این حال انجام مطالعات بیشتری به منظور اثبات این فایده انار، مورد نیاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب