Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:51:47 GMT

مشهد| ضریب مالیات با درآمد موبایل‌فروشان همخوانی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۳۰۴۱

مشهد| ضریب مالیات با درآمد موبایل‌فروشان همخوانی ندارد

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: ضرایب مالیات با درآمد موبایل‌فروشان همخوانی نداشته و آنها را متضرر کرده است، از طرفی افزایش قیمت موبایل توسط موبایل‌فروشان، بازارها را راکد می‌‎کند. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ استانها خراسان رضوی نظرات

افشین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: اتحادیه موبایل فروشان با معضل 10 ساله‌ای به نام ورود کالای قاچاق روبه‌رو بود که سال گذشته با اجرای طرح ریجستری به طور کامل از این امر جلوگیری شد، ورود کالای قاچاق سبب شده بود که عموم از آنها تلفن همراه خریدای کرده و از طرفی نیز سایرین این شغل را به قاچاق موبایل می‌شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: از فعالیت‌های بدون پروانه کسب جلوگیری شد و در راستای این امر 250 واحد اقدام به اخذ پروانه کسب کردند، بالغ  بر هزار واحد نیز مورد بازدید واقع شدند که 250 مورد از آنها پلمپ شد، همچنین کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء تعلیمات فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

اکبری خاطرنشان کرد: طرح آموزشی متفاوتی برگزار شد که طبق آن هر فروشنده و یا تعمیرکار موبایلی باید آموزش فراگیرد و پروانه کسب اخذ کند، این طرح از دو سال گذشته تاکنون در مرحله طرح باقیمانده بود و سال گذشته در تهران به تصویب رسید، دوره‌های آموزشی از 10 روز آینده آغاز شده و به موبایل‌فروشان و تعمیرکاران موبایل پروانه کسب تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تولیدات لوازم جانبی باید توسط کشور صورت گیرد و مواردی مانند گِلَس، شارپر و نظایر آن نباید وارداتی باشند، باید دولت ورود آنها را منع کرده و یا تعرفه‌های آنها را افزایش دهد تا شعار سال با عنوا حمایت از کالای ایرانی حفظ شود، این موضوع می‌تواند در بحث اشتغالزایی جوانان نیز تاثیرگذار باشد.

اکبری بیان کرد: ضریب مالیات موبایل بسیار بالا بوده و اتحادیه موبایل‌فروشان خواستار در نظر گرفتن مالیات موبایل مانند سایر اقلام است، همچنین نیروهایی مانند پلیس اماکن انگشت شمار بوده و امکان تخلفات در این مبحث بسیار است، این بخش باید بازرسی داشته باشد و مکان‌های مورد تخلف را پلمپ کند، در واقع اماکن ضعیف عمل می‌کند.

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: ضرایب مالیات با درآمد موبایل‌فروشان همخوانی نداشته و آنها را متضرر کرده است، از طرفی افزایش قیمت موبایل توسط موبایل‌فروشان، بازارها را راکد می‌‎کند، رسیدگی به این امر، وضعیت را بهبود می‌بخشد، همچنین نهادهای اجرایی نیز باید حرف‌های کارشناسان اتحادیه را قبول داشته باشند، اما آنها تنها به نظرات خود اهمیت می‌دهند، باید در این امور تجدید نظر شود.

انتهای پیام/ ت

R41347/P1336/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟