Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:05:58 GMT

خطرات مصرف کافئین غلیظ شده!

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۳۱۱۳

سازمان غذا و دارو آمریکا در مورد مصرف محصولات کافئین بسیار تغلیظ شده هشدار می دهد. ناطقان: طبق اعلام این سازمان، یک قاشق چایخوری کافئین خالص پودر شده به اندازه ۲۸ فنجان قهوه حاوی کافئین است.

مصرف کافئین تغلیظ شده موجب اووردوز می شود و علائم اووردوز کافئین ممکن است شامل ضربان قلب سریع یا نامنظم، تشنج، استفراغ، اسهال، اختلال در رفتار و در موارد بدتر مرگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کافئین بر مغز با مسدود کردن راه گیرنده‌های آدنوزین عمل می‌کند. با مسدود شدن راه گیرنده‌های سلولهای عصبی، آدنوزین فعالیت سلولهای عصبی را کُند می‌کند. این فرایند معمولاً هنگام خواب اتفاق می‌افتد. مولکول کافئین بسیار به آدنوزین شبیه است و راه همان گیرنده‌ها را می‌بندد، اما نمی‌گذارد که فعالیت سلولهای عصبی کُند شود. در عوض، کافئین فعالیت گیرنده‌ها و همچنین فعالیت خود آدنوزین را متوقف می‌کند.

با افزایش فعالیت سلولهای عصبی، هورمون اپی‌نفرین آزاد می‌شود. با آزاد شدن این هورمون، فرآیندهایی از جمله بالا رفتن ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها، کاهش جریان خون در پوست و اندامهای داخلی و همچنین ترشح گلوکز از کبد اتفاق می افتد.

مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند سبب مسمومیت گردد. علائم این مسمومیت عبارتند از بیقراری، عصبی شدن، هیجان، بیخوابی، سرخی صورت، ادرار بیش از اندازه و ناراحتی های گوارشی. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خطرات ، کافئین غلیظ شده ، قهوه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطرات کافئین غلیظ شده قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • (ویدئو) مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند