Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@03:06:10 GMT

برگزاری جشن «سُورگانه شُعله اَفتاو» در خرم‌آباد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۳۲۸۲

برگزاری جشن «سُورگانه شُعله اَفتاو» در خرم‌آباد + عکس

به گزارش ایکنا از لرستان، جشن سالروز میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت و گرامی‌داشت روز معلم با عنوان «سُورگانه شُعله اَفتاو» شامگاه سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگیو هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد .

در این مراسم که با حضور سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارلرستان، مدیران کل استانداری و آموزش و پرورش استان، معلمین، هنرمندان و عموم مردم برگزار شد، حجت‌الاسلام حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) و روز معلم، گفت: ظهور منجی عالم بشریت ، یک موضوع غیر قابل انکار است که متاسفانه هم در جهان غرب و هم در جهان اسلام دچار انحرافاتی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : در جهان غرب عده‌ای با ترکیب کردن مسیحیت و صهیونیست، عنوان داشتند که این منجی حضرت مسیح خواهد بود اما لازمه  ظهور‌اش، شکل گرفتن یک جنگ بزرگ با نام آرماگدون است که بسیاری از جنگ‌های صورت گرفته تا به امروز با همین نگاه بوده است، در جهان اسلام نیز این موضوع با انحرافاتی مواجه شده است که برخواسته از اختلاف بین شیعه و سنی‌هاست ، در این خصوص اهل سنت معتقد هستند حضرت صاحب‌الزمان(عج) هنوز متولد نشده ولی شیعیان به‌درستی نیمه شعبان را سالروز ولادت آن حضرت می‌دانند که دلایل عقلی و نقلی موثق بسیاری برای آن وجود دارد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان سپس مردگی تفکر دینی را منشاء این اختلافات دانست و گفت : انحرافاتی از نوع سیاست و خرافات نیز در این زمینه وجود دارد که به قول شهید مطهری تمام این انحرافات در دین برخواسته از مردگی تفکر دینی است .
از دیگر بخش‌های این جشن می‌توان به خوانش شعر، برگزاری آیین‌های سنتی و نمایش‌های آیینی و اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی نغمه‌های افلاکی زاگرس اشاره کرد .در بخش پایانی این جشن گروه موسیقی هاویر با حضور استاد محمد باجلاوند و خوانندگی رهام خورشیدوند به اجرای قطعاتی شاد از موسیقی لری پرداختند .

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان گفت: به منظور آشنایی زائران خانه خدا با مناسک حج تمتع و نیز آشنایی آنها با قوانین و مقررات کشور عربستان همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع در خرم آباد برگزار شد.
سید حمید مصطفایی گفت: امسال بیش از یک هزار و دویست زائر از لرستان به حج تمتع اعزام می‌شوند 
مصطفایی افزود: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
به گفته وی بر اساس برنامه ریزی همایش‌های آموزشی به صورت قطبی در چند شهرستان استان برگزار خواهد شد.
اواخر اردیبهشت زائران بیت الله الحرام برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد