Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@12:43:11 GMT

الجزایر سفیر مغرب را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۳۷۲۲

 

به گزارش مهر به نقل از پایگاه النشره، وزارت خارجه الجزایر با رد ادعاهای وزارت خارجه مغرب در خصوص ایران و الجزایر، سفیر مغرب در این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد: ما ادعاهایی را که مغرب برای قطع روابط خود با ایران آورده بود و الجزایر هم بخشی از اتهامات بود، تکذیب می کنیم.

این وزارتخانه از احضار سفیر مغرب در پی اظهارات و ادعاهای وزیر خارجه این کشور پیرامون روابط با ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت ایران در الجزایر نیز پیش از این اتهامات مغرب علیه تهران را رد کرده و تاکید نمود ایران هیچ گونه ارتباطی با فعالیت های جبهه پولیساریو ندارد.

گفتنی است که مغرب سه شنبه شب با طرح ادعاهای واهی پیرامون حمایت ایران از جبهه پولیساریو از قطع روابط با ایران خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فرصت مهمی برای تقویت روابط دوجانبه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه پاکستان با اعلام رسمی برنامه سفر آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به این کشور تاکید کرد: این سفر فرصت مهمی برای تقویت بیش از پیش روابط میان دو کشور همسایه است.
وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: « سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا (دوشنبه) در یک سفر رسمی ۲ روزه وارد پاکستان خواهد شد.
این بیانیه افزود: سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان اولین سفر یکی از سران کشور‌ها به پاکستان پس از تشکیل دولت جدید اسلام آباد در فوریه ۲۰۲۴ است.
وزارت خارجه پاکستان افزود: « ابراهیم رئیسی» را همسرش و هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر امور خارجه و سایر اعضا و مقامات ارشد کابینه دولت و هیئت بزرگ تجاری جمهوری اسلامی ایران همراهی می‌کنند.
به گفته منابع خبری رئیس جمهور ایران در اولین سفر رسمی خود به پاکستان با «آصف علی زرداری» رئیس جمهور، «شهباز شریف» نخست وزیر و روسای مجالس ملی و سنای پاکستان دیدار کرده و همچنین از شهر‌های لاهور و کراچی نیز بازدید خواهد داشت.
در این بیانیه آمده است: طرفین در جریان این سفر رسمی دستور کار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، ارتباطات منطقه ای، انرژی، کشاورزی و روابط مردمی خواهند داشت.
وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود: مقامات بلندپایه دو کشور همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم نیز گفتگو خواهند کرد.
وزارت خارجه پاکستان در پایان این بیانیه با بیان اینکه دو کشور همسایه از روابط دوجانبه مستحکم مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و مذهب مشترک برخوردارند، تاکید کرد: سفر دکتر ابراهیم رئیسی فرصت مهمی برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فرصت مهمی برای تقویت روابط دوجانبه
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟