Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی بنای باستانی متعلق به تمدن روم باستان با قدمت ۲۰۰۰ سال پیش درکشور سوریه شناسایی کرده‌اند که به مدت دو سال مخفیگاه عناصر داعش بوده است.

باستان شناسان سال‌ها پیش تونل‌های مخفی این بنا در منطقه منبج (Manbij) سوریه را شناسایی کرده بودند، اما پس از تصرف آن منطقه به وسیله داعش برای محفوظ ماندن اطلاعات آن را مخفی نگه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنهایت پس از رانده شدن داعش در سال ۲۰۱۷ ازآن منطقه کارحفاری بنا آغاز و دانشمندان متوجه شدند این بنا احتمالاً یک پناهگاه برای افراد متعلق به تمدن روم باستان بوده است.


این بنا یک پرستشگاه متعلق به مسیحیان دوران امپراتوری روم باستان بوده است و برروی دیواره‌های غار‌های زیر زمینی اشکال، نقاشی و نقوش فراوانی مشاهده می‌شود که برخی از آن‌ها به زبان یونانی نوشته شده اند.

درکمال خوش شانسی به نظر می‌رسد در طول دورانی که عناصر داعش این منطقه را اشغال کرده بودند موفق به شناسایی این بنای باستانی نشده‌اند و گرنه به احتمال زیاد آن را مانند دیگر آثارباستانی برجای مانده ازتمدن‌های کهن تخریب می‌کردند.

این تونل زیر زمینی درکنار تپه‌ای که برای تخلیه زباله‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته پیدا شده است و درون آن کتیبه‌های یونانی و اتاقک‌های زیادی وجود دارد.


کارشناسان تخمین می‌زنند که حتی قبرستانی درکنار این تونل‌ها وجود دارد، زیرا مقبره‌های سنگی بزرگی درآنجا کشف شده است.

محققان قدمت بنا را متعلق به قرن‌های سوم یا چهارم میلادی می‌دانند.

کارشناسان امیدوار هستند با بررسی‌های دقیق‌تر وادامه کاوش‌ها بتوانند یافته‌های جدیدی درباره این بنای زیر زمینی، موارد استفاده ازآن و ساکنان آن پیدا کنند.

انتهای پیام/

بنای باستانی که باستان شناسان درسوریه آن را مخفی نگه داشتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبارعلمی اخبارفناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند