Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@21:51:18 GMT

بعد از بازگشت اضافه وزن کم کردن آن سخت‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۴۴۶۶

بعد از بازگشت اضافه وزن کم کردن آن سخت‌تر است

محدود کردن شدید میزان کالری دریافتی و رژیم‌های سخت باعث میشود سطح لپتین در بدن کاهش یابد – هورمونی که به فرد احساس سیری میدهد—و سطح گرلین افزایش یابد—هورمونی که گرسنگی را تحریک میکند.

سرویس سبک زندگی فردا: دقت کرده‌اید هر بار وزنی که کم کردید بازمی گردد کم کردن مجدد آن سخت‌تر از قبل می‌شود؟ دچار اشتباه نشده‌اید، دلیل فیزیولوژیکی واقعی برای این اتفاق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سلامت نیوز ، انگیزه برای دیدن سریع تغییرات باعث می‌شود فرد رژیمی محدود را شروع کند و این رژیم منجر به کاهش وزن سریع می‌شود. استفاده‌ی بیش از حد از یک رژیم محدود و کاهش وزن سریع باعث میشود هورمون‌های گرسنگی تحت تاثیر قرار بگیرند. این اتفاق نشان می‌دهد شروع مجدد رژیم بعد از اضافه شدن وزن تنها از نظر فیزیکی و روانی سخت نیست بلکه هورمون‌ها نیز بر علیه بدن کار می‌کنند.

 

 

محدود کردن شدید میزان کالری دریافتی و رژیم‌های سخت باعث میشود سطح لپتین در بدن کاهش یابد – هورمونی که به فرد احساس سیری می‌دهد—و سطح گرلین افزایش یابد—هورمونی که گرسنگی را تحریک میکند.
اما خبر بد: این فقط برای مواقعی که رژیم می‌خواهید بگیرید نیست. تحقیقات نشان داده هورمون‌های ما تا مدت‌ها بعد از رژیم در این سطح باقی میمانند. از این رو، بیش از پیش گرسنه خواهید شد و حتی ممکن است وزنتان از آنچه قبلا بودید نیز بالاتر برود. چه کاری از دستمان بر می‌آید؟

در رژیم بودن را تنظیم کنید

بدون در نظر گرفتن گروه‌های غذایی و بی ارزش دانستن آنها، کور کورانه رژیمی را که برای دوستتان یا یک فرد مشهور کار کرده را دنبال نکنید، و روی آنچه بدنتان نیاز دارد تمرکز کنید. تغییرات را کم کم در برنامه غذایی وارد کنید و ناگهانی برنامه را دگرگون نکنید. در حال حرکت باشید، ورزش کردن تنها سوزاندن کالری را تقویت نمیکند بلکه میتواند به دوباره تنظیم شدن هورمون گرسنگی کمک کند.

 

غذا‌ها می‌توانند دوستتان باشند

وقتی به جایی می‌رسید که گرفتار چرخه‌ی مسموم کاهش و افزایش وزن، محدود کردن و پرخوری می‌شوید، به صورت جدایی ناپذیری رابطه تان با غذا‌ها ناسالم می‌شود. به جای اینکه به غذا‌ها به عنوان خوراک یا ناقل انرژی و سلامت نگاه کنید آن‌ها را وسیله‌ای برای کاهش وزن می‌دانید. وقتی برای مدتی چنین فکر کنید و غذا باعث استرس تان شود خیلی زود کنترل اوضاع را از دست خواهید داد.

 

تنها نیستید

یادتان باشد به خودتان سخت نگیرید! وقتی به این نوع تفکر تمایل پیدا کنید به عقب برخواهید گشت و با خود فکر می‌کنید که واقعا به دنبال چه هستید. هدف نهایی شما این است که این چند کیلوی سمج را کم کنید؟ یا می‌خواهید وقتی در آینه نگاه می‌کنید از آنچه می‌بینید لذت ببرید؟ همه این‌ها به ارزشی که برای خود قائلید برمی گردد. هیچ چیزی نمیتواند جای دوست داشتن خودتان را بگیرد. پس به خاطر بسپارید که انسانی زیبا و چیزی بیشتر از یک بدن هستید. قدرت و کمکی که می‌توانید به دنیا بکنید را فراموش نکنید. خود و اطرافیان خود را سرشار از افکار مثبت کنید و برای کاهش وزن عجله‌ای نداشته باشید، وزن کم می‌شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003OMs

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها