Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کارفرمایان پذیرنده فارغ التحصیلان دانشگاهی مشمول 2 سال معافیت بیمه سهم کارفرما می شوند.

محمد تقی آبایی هزاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا تمام کارفرمایان کارگاهی و تعاونی فعال موضوع چهار ماده قانون کار و بند سه قانون ماده 2 تامین اجتماعی و کارگاهی دارای مجوز فعالیت که نیروهای جدید کار فارغ التحصیل دانشگاهی کارشناسی به بالا را جذب کنند، مشمول این معافیت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: افرادی که در این واحدها مشغول به کار می شوند باید حداکثر دارای 34 سال سن باشند و مدرک تحصیلی آنان کارشناسی و بالاتر باشد و حداقل سه ماه از زمان ثبت نام آنان در مراکز کاریابی خصوصی دارای مجوز گذشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: نداشتن سابقه بیمه بیش از یک سال قبل از ثبت نام از دیگر شرایط پذیرندگان است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، کارفرمایان نیز باید دارای کد کارگاهی و حداقل 2 نفر بیمه شده تحت پوشش داشته باشند و در سامانه کارورزی نیز ثبت نام کنند.
استان مرکزی یکی از مناطق شاخص در آمار دانشجویی کشور است که سالانه شمار قابل توجهی از این فراگیران از مراکز آموزشی فارغ التحصیل و در پی بازار کار هستند.
76 مرکز آموزش عالی در استان مرکزی وجود دارد که بر اساس آخرین آمار، 89 هزار و 763دانشجو در یک هزار و 737 رشته تحصیلی در این مراکز مشغول به تحصیل هستند و 38 هزار و 137 نفر معادل 42 درصد این دانشجویان دختر و 51 هزار و 626 نفر معادل 58 درصد را پسران تشکیل می دهند.

3005/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معافيت بيمه كارفرمايان تعاون كار و رفاه اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه

محسن رشیدی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در کرمانشاه به صورت رایگان می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی افزود: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مادرانی که از فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ فرزندان آنها به دنیا آمده‌اند شامل این طرح می‌شوند.

مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: مادران روستایی و عشایری که واجد شرایط هستند می‌توانند تا پایان فروردین ماه امسال با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر و یا سایت روستا ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان از جمله خدماتی است سامل بیمه عشایری می‌شود.

کد خبر 6080431

دیگر خبرها

  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه