Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، صحیفه سجادیه را منبعی ناشناخته عنوان کرد که لازم است وارد فرهنگ جامعه شده و در دسترس عموم قرار بگیرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با محوریت همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» از فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو مسئله ای که به یکدیگر پیوند خورده و می تواند  نقش اساسی در سبک زندگی مسلمانان داشته باشد، یاد کرد و به واسطه رابطه تنگاتنگ میان این دو مقوله، لازمه داشتن جامعه ای بالنده را شناختن فرهنگ خودی و تقویت آن و خارج کردن اقتصاد از وابستگی و پرهیز افراط و تفریط برای رسیدن به اقتصادی پویا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بجنورد، با اشاره به این که تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر بیانگر اهمیت این مقوله است، افزود: با نگاهی به نامگذاری های ایشان در طول سال های مختلف می توان به خوبی به مقوله های فرهنگی مهم و اثرگذار مدنظر رهبری دست یافت.

 

حجت الاسلام یعقوبی، بر این که جامعه دینی باید در مسائل فرهنگی به رستگاری برسد و در مسائل اقتصادی به رفاه برسد، تاکید کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به این که با نگاه به اهتمام مقام معظم رهبری نسبت به این دو مقوله می توان به هندسه اصلی جامعه دینی مبنی بر این که دین ما، دین دنیا و آخرت و در واقع دین چندبعدی است، پی برد، افزود: از مجموعه آموزه های دینی می توان درک کرد که اگر از  دو محور فرهنگ و اقتصاد به درستی استفاده شود، به دوبال پرواز برای رشد دست خواهیم یافت.

 

رئیس شورای سیاستگذاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)»، با بیان این که هر چند اقتصاد زیربنای فرهنگ نیست، اما اقتصاد در کنار فرهنگ بسیار نقش آفرین است، افزود: بر این اساس بر آن شدیم تا به مناسبت نامگذاری های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان، همایشی را بر محور سبک زندگی امام سجاد علیه السلام برگزار کنیم.

 

امام جمعه بجنورد، افزود: بناست از دل آموزه های امام سجاد علیه السلام همچون صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام دو عنوان مد نظر را استخراج و با موضوع بندی، تحلیل و عرضه آن به جامعه بگوییم امام سجاد علیه السلام که زینت عبادت بوده، برای زندگی اجتماعی و اقتصادی امروز ما حرف برای گفتن دارد.

 

وی با اشاره به این که در لابه لای کلمات امام سجاد علیه السلام می توان واژه ها و سخنانی را به دست آورد که اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی از آن پیداست، تصریح کرد: هدف این همایش برجسته سازی و طرح آن در سطح جامعه به عنوان یک گفتمان جدید است تا فرهیختگان و پژوهشگران با بررسی بیشتر بتوانند در جامعه امروز پیاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت مقطعی نبودن همایش و ایجاد  دبیرخانه دائمی، به انتشار مقالات و در معرض داوری قرار گرفتن از سوی افکار عمومی به منظور رسیدن به پختگی بیشتر به عنوان دستاوردهای این همایش اشاره کرد و اظهارداشت: فراهم شدن زمینه برای بهره مندی هنرمندان از نوع نگاه موجود در مقالات و دست زدن به تولید آثار هنری مختلف از سویی و جلب افکار عمومی از سوی مبلغان به صحیفه سجادیه به عنوان کتابی که درس زندگی می دهد، از دیگر مزیت های این همایش است.

 

وی، صحیفه سجادیه را منبعی ناشناخته عنوان کرد که لازم است وارد فرهنگ جامعه شده و در دسترس قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی، ارتباط میان اقتصاد و فرهنگ را به عنوان مقوله ای تاثیرگذار در سرنوشت سیاسی و اجتماعی جامعه بسیار مهم عنوان کرد و اظهارداشت: از سوی دیگر با طرح آن از سوی رسانه ها می توان، این اقدام را نقطه عطفی در تاریخ استان محسوب کرد تا کم کم شکل کاربردی به خود بگیرد.

 

گفتنی است؛ آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان مجلس روز ملی خلیج فارس جشن نیمه شعبان مقام معظم رهبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدویت نمایشگاه کتاب سبک زندگی امام سجاد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همایش اقتصاد مقاومتی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است