Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در مراسم عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی قطعه پنج آزادراه هشترود _ مراغه به طول ۶ کیلومتر گفت: آزادراه هشترود به مراغه یکی از مسیر‌های مهم در غرب کشور است که کریدور شمال - جنوب کشور عراق را به مرکز ایران وصل و از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌شرقی شامل ملکان، مراغه و بناب می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در طرح آزادراه هشترود به مراغه ۳۲ دهنه پل بزرگ‌تر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچک‌تر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸.۶ متر، سرعت رفت و آمد متوسط ۱۲۰ متر در ساعت، اجرا می‌شود و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

عملیات این طرح شامل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۷۵۰ متر مکعب زیرساخت و ۷۵۰ هزار تن آسفالت‌ریزی است.

مجید خدابخش استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: قطعه ۵ آزاد راه هشترود به مراغه به طول ۶ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در عرض ۱۸ ماه به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این قطعه با مشارکت بانک سپه و پیمانکار اجرا خواهد شد.

خدابخش در ادامه به وجود سد سهند و اجرای پایاب آن اشاره کرد و گفت: مسیر قطعه ۵ هشترود می‌تواند بهترین مسیر برای ارائه محصولات تولیدی در پایاب این سد باشد و آرزوی دیرینه مردم هشترود برای ورود به آزاد راه زنجان تبریز و مراغه است.

عزت الله اسدی پیمانکار این طرح نیز یادآور شد: طرح قطعه ۵ آزاد راه هشترود به مراغه با عرض مسیر ۲۶.۴۰ _. ۳۸ متر متغیر با ۶۳۳ هزارو ۲۶۲ متر مکعب خاکبرداری و با ۴۷۵ هزار و ۸۶۸ متر مکعب خاکریزی، ۲۷ هزارو ۶۰۰ متر مربع قالب بندی، ۱۲ هزارمتر مکعب بتن ریزی، ۳۳ هزار متر مکعب زیر اساس، ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مکعب اساس، ۴۵ هزار تن آسفالت و با تعداد ۱۸ دستگاه آبرو، یک دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح در ۱۸ ماه ساخته خواهد شد.

وی گفت: در طرح قطعه ۵ آزاد راه هشترود به مراغه از ۵۷ نفر صاحب ملک و زمین زراعی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خریداری شده است.

با اجرای آزاد راه هشترود به مراغه در طول بهره‌برداری ۲۰ ساله این آزادراه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوئیل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزادراه به صورت میانگین صرفه‌جویی می‌شود.

محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ‌های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی می‌گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهر‌های جنوب استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

 آزادراه هشترود به مراغه یکی از مسیر‌های مهم در غرب کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد