Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، رسانه‌های دولتی چین در آستانه آغاز مذاکرات تجاری با مقامات ارشد آمریکایی در پکن با اتخاذ موضعی محتاطانه اعلام کردند پکن در صورت لزوم در برابر اقدامات مرعوب کننده آمریکا خواهد ایستاد ولی در عین حال ترجیح می‌دهد تا مسائل مورد اختلاف پای میز مذاکره حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، روزنامه رسمی چاینا دیلی در سرمقاله‌ای در شماره امروز نوشت پکن می‌خواهد مذاکرات تجاری با آمریکا به دستیابی به راه حلی امکان پذیر برای پایان دادن به اختلافات دوجانبه منجر شود و این امر میسر خواهد شد به شرط آنکه هیئت آمریکایی واقعا مایل به شنیدن حرف‌های طرف چینی باشد.
این روزنامه نوشت: چین در صورت نیاز در برابر اقدامات مرعوب کننده خواهد ایستاد و به عنوان سردمدار حمایت از جهانی سازی، تجارت آزاد و چندجانبه گرایی، از حمایت قاطعانه جامعه بین المللی در این مسیر برخوردار خواهد بود.
به نوشته چاینا دیلی آمریکا خواهان دسترسی بیشتر به بازار چین است ولی نباید اقدامات تجاری را به حربه‌ای برای وادار ساختن چین به گشودن در‌های خود تبدیل کند. چرا که چین مدتی است فرایند گشودن بیشتر در‌های بازار خود را آغاز کرده است. ولی پکن نیز منتظر اقدامات متقابل واشنگتن و گشوده‌تر شدن بازار آمریکا به روی سرمایه گذاری چین و رقابت است.
روزنامه گلوبال تایمز نیز نوشت پکن و واشنگتن باید شفاف عمل کنند. هیچیک نمی‌تواند طرف مقابل را بترساند و مذاکرات بهترین راه برای حل اختلافات است. تحلیلگران می‌گویند دستیابی به توافقی که به طور اساسی موجب تغییر سیاست‌های اقتصادی چین شود در این مذاکرات بعید به نظر می‌رسد ولی ارائه بسته‌ای از تدابیر کوتاه مدت از سوی طرف چینی ممکن است تصمیم آمریکا را مبنی بر اعمال تعرفه بر کالا‌های صادراتی چین به ارزش پنجاه میلیارد دلار به تاخیر بیندازد.
پیش بینی می‌شود در مذاکرات میان استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و لیو هی معاون نخست وزیر چین، حجم وسیعی از شکایات آمریکا درباره اقدامات تجاری چین از ادعای انتقال اجباری فناوری گرفته تا اعمال یارانه‌های دولتی برای توسعه فناوری مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
ترامپ خواستار کاهش سالانه یکصد میلیارد دلاری کسری تجاری ۳۷۵ میلیارد دلاری آمریکا باچین است ولی ظاهرا هیئت آمریکایی اعزامی به پکن درباره مناسب بودن این پیشنهاد دیدگاه‌های متفاوتی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید

یحیی گل محمدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص اینکه گفته می شود از او خواسته اند تا با دادن تعهد راه برطرف شدن موانع برای عقد قرارداد با باشگاه ها برایش فراهم شود، گفت: متاسفانه این خبر را در برخی رسانه ها دیدم اما درست نیست. اصلا بحث تعهد در کار نیست.از رسانه ها خواهش می کنم گمانه زنی نکنند چون این حرف و حدیث ها اصلا به نفع فوتبال نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره در میان خوش‌بینی آمریکا
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • انقلاب چینی‌ها در باتری‌سازی: این باتری با آب کار می‌کند!
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل