Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:24:48 GMT

مشهد|طرح‌های تفصیلی مشهد سال جاری نهایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۵۸۰۱

مشهد|طرح‌های تفصیلی مشهد سال جاری نهایی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: طرح‌های تفصیلی مشهد سال جاری نهایی می‌شود. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ استانها خراسان رضوی نظرات

محمدهادی مهدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: هم اکنون طرح‌های تفصیلی مشهد در حال بررسی و نهایی شدن است تا در سال 97 تمام طرح‌های تفصیلی را به مراجع قانونی ارسال کنیم و تصویب این طرح‌ها نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال 95 طرح جامع سوم به شهرداری ابلاغ شد، افزود: گرچه این طرح اجرایی نشد. اما با شروع فعالیت دور پنجم شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری، این طرح از سوی شهردار مشهد مقدس به مجموعه شهرداری ابلاغ و ملاک عمل قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه پس از نهایی شدن طرح‌های تفصیلی، تصویب طرح به عهده کمیسیون ماده 5 است، ادامه داد: اگر طرح تصویب شود، امکان طرح موضوعی پیرامون طرح‌های تفصیلی در کمیسیون ماده 5 طی دو سال آینده وجود ندارد.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: چون شهر موجود زنده است، طبیعی است تغییراتی صورت گیرد و بعد از گذشت این دوره تغییرات قابل ارائه است.

وی با اشاره به اینکه برای راهبری شهر طرح‌هایی وجود دارد که اسناد بالادست شهر به شمار می‌روند، گفت: در این طرح‌ها وضعیت موجود و غایی شهر بررسی می‌شود. همچنین در این طرح‌ها بیان می‌شود چگونه می‌توان از وضعیت موجود به وضع مطلوب برسیم.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه این طرح‌ها، طرح جامع و تفصیلی نام‌گذاری می شود، گفت: بر این اساس، طرح جامع سوم در سال 95 در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید. 

مهدی‌نیا در توضیح طرح جامع و تفصیلی، گفت: در طرح جامع کلیات، کاربری‌های شهر، میزان توسعه و خطوط راه‌آهن، حوزه‌های سکونت بلندمرتبه‌ها و غیره بررسی می‌شود. اما در طرح تفصیلی خطوط کلان به صورت جزئی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب