Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@18:44:25 GMT

رویترز: ترامپ تصمیم خود را برای خروج از برجام گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۵۸۳۲

رویداد۲۴-منابع آگاه بامداد پنجشنبه گفته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تقریباْ تصمیمش را برای خارج کردن آمریکا از برجام گرفته است.

این خبر را دو مقام کاخ سفید و یک منبع آگاه از مباحثات داخلی در کاخ سفید درباره برجام به رویترز گزارش داده‌ و افزوده‌اند هنوز اینکه ترامپ با چه ساز و کاری آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد، روشن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، یک منبع به این خبرگزاری گفت این احتمال هم وجود دارد که ترامپ برای «حفظ ائتلاف» با فرانسه و نگاه داشتن اعتبار «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور اروپایی که خواستار ماندن آمریکا در برجام شده تصمیم به نگاه داشتن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران بگیرد.

ترامپ بایستی در تاریخ 12 ماه می (22 اردیبهشت‌ماه) درباره ادامه تعلیق یکی از تحریم‌های رفع شده علیه ایران به موجب برجام (یا عدم انجام این کار) تصمیم بگیرد. در صورتی که او تصمیم به عدم تمدید این تحریم‌ها بگیرد، آمریکا عملاً از برجام خارج خواهد شد.

یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت این احتمال وجود دارد ترامپ در نهایت راهی را انتخاب کند که به منزله «خروج کامل» از برجام نیست. با وجود این، این مقام آمریکایی قادر به تشریح اینکه چنین راهکاری چگونه خواهد بود، نبود.

مقام کاخ سفید همچنین گفت: «ترامپ بخش زیادی از راه خروج از برجام را پیموده، اما هنوز در این باره تصمیم نگرفته است. او آماده انجام این کار است، اما تا زمانی که این ٰرئیس‌جمهور تصمیم نگیرد، چیزی نهایی نیست.»

دیگر مقام کاخ سفید هم گفته مشاوران ارشد ترامپ به صورت جدی با او درباره خارج نکردن آمریکا از برجام گفت‌وگو نمی‌کنند چون او مصمم به انجام این کار به نظر می‌رسد.

خبرگزاری رویترز نوشته ترامپ ممکن است از تعلیق تحریم‌ها خودداری کند اما با کلید زدن مکانیسم حل اختلاف در برجام به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه جدید آمریکا زمان بیشتری برای مذاکره با اروپایی‌ها بدهد.

ساز و کار حل و فصل اختلافات میان طرف‌ها در بندهای 36 و 37 برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تشریح شده‌اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا

توفان شن در شهر آتن یونان/ رویترز و خبرگزاری فرانسه برپایی چادر تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا/ رویترز پناهجویان در پشت دیوارهای مرزی ایالات متحده آمریکا/ رویترز تحصن و تعطیلی کلاس درس از سوی دانشجویان در کالج امرسون در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا در اعتراض به نسل کشی اسرائیل و در حمایت از مردم غزه/ رویترز استقبال از نخست وزیر انگلیس از سوی صدراعظم آلمان در برلین/ خبرگزاری فرانسه کشاورزان ایالت جنوبی "تامیل نادو" هند، در جریان اعتراضی در شهر دهلی جمجمه و استخوان‌هایی را به نمایش می‌گذارند که ادعا می‌کنند بقایای بقایای کشاورزان تامیل است که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. آنها خواستار قیمت بهتر برای محصولات کشاورزی شان هستند./ رویترز بقایای موشک های بالستیک ایرانی در نزدیکی شهر " آراد" در جنوب اسراییل/ رویترز مزرعه گل لاله در هلند/ رویترز تظاهرات علیه قطع بودجه های آموزشی در شهر بوینوس آیرس آرژانتین/ رویترز و خبرگزاری فرانسه رژه خیابانی در صدونهمین سالگرد واقعه نسل کشی ارامنه به دست امپراتوری عثمانی در شهر ایروان ارمنستان/ خبرگزاری فرانسه یک بازدیدکننده از نمایشگاه فناوری در هانوفر آلمان با یک ربات "سنگ – کاغذ- قیچی" بازی می کند./ خبرگزاری فرانسه واکسیناسیون کودکان در یک مرکز بهداشتی در هاندان چین/ DDP کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه