Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد سالامی واحد نراق با رقابت ۱۵۰ دانشجو برگزار شد.

دکتر جواد دهقانی آرانی مدیر کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در حاشیه آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت این دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت : این مسابقات با حضور بیش از  ۱۵۰ نفر در ۵ گروه استادان، دانشجویان، کارکنان، همسران، فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن و اذان در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای قرآنی از بین دانشگاهیان و ترویج و بسط و اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی و آشنایی دانشگاهیان با روش‌های صحیح قرائت قرآن، حفظ و انتقال آن به نسل‌های دیگر انجام شد.

 

مدیر کانون قرآن و عترت واحد نراق با بیان اینکه به منظور تشویق و ترغیب شرکت کنندگان و پیرو بخشنامه سازمان، هدایایی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده، اضافه کرد: در بخش دانشجویان علاوه بر هدایای عمومی، چنانچه داوطلب در مسابقات شرکت و حداقل ۵۰ درصد امتیاز را کسب کند بر اساس آیین‌نامه جامع مسابقات، از دو نمره تشویقی در دروس معارف نیز برخوردار خواهد شد. 

 

دکتر جواد دهقانی خاطر نشان کرد: داوری این مسابقات بر عهده چهار داور برجسته قرآنی دکتر مجتبی بیابان پور، دکتر حسن احمدی زاده، استاد محسن عباسیان و خانم رمضانی علوی بود که رقابت در سطح بسیار خوبی بین متسابقین برگزار شد.

 

وی انس هر چه بیشتر به قرآن و عترت را ضامن رستگاری در دو دنیاست دانست و افزود: در این وانفسای روزگار، آنچه که می‌تواند انسان ها را از فرو رفتن در گرداب ظلمات نجات دهد بی گمان تمسک به ثقلین یعنی قرآن و عترت علیهم السلام است. 

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان مجلس جشن نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس مسجد مقام معظم رهبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسؤول کانون قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق دکتر جواد دهقانی نراق دانشگاه آزاد اسلامی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید سعید غدیر خم چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت، افزود: کارگروه‌های علمی هرکدام از کمیته‌ها راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند، همچنین پیش‌نشست‌هایی در راستای برگزاری این کنگره در دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان و برخی دانشگاه‌ها داشته‌ایم که آثار و نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از راه‌اندازی قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و افزود: تاکنون برای حدود یک‌هزار معلم استان اصفهان و ۴۰۰ استاد دانشگاه دوره‌های آشنایی با نهج‌البلاغه یا کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ایم، همچنین ۸۰ رابط از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف معرفی شده‌اند و جلساتی با آنها برگزار شده است.

بیگی متذکر شد: دو بخش ویژه دانش‌آموزی و علمی در کنگره پیش‌بینی شده که تاکنون ۸۰۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۲۸۰ مقاله در بخش علمی از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده که این مقالات به «۱۲۰ زبانِ زنده دنیا» ترجمه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس نظر‌سنجی‌های انجام شده کمتر از ۱۰ درصد از عموم مردم یا حتی جامعه نخبگانی ما با این کتاب انسان‌ساز آشنایی لازم را دارند و باید سعی‌مان بر این باشد که با مبحث مخاطب‌شناسی و تولید محتوای مناسب برای عموم مردم، مقدمات لازم برای انس بیشتر همگانی و جاری و ساری شدن تعالیم این کتاب در زندگی عادی عموم، مهیا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران