Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:01:39 GMT

آنگلا مرکل میانجی بهبود روابط روسیه و غرب

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۵۸۷۵

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک سیاستمدار آلمانی اعلام کرد برلین و مسکو باید روابط خود را بیشتر توسعه دهند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می تواند نقش میانجی را در روابط روسیه و غرب ایفا کند.

ماتیاس پلاتزک Matthias Platzeck عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان و رئیس مجمع آلمان و روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه «پاسوئر نئو پرس» Passauer Neue Presse بر ضرورت ایفای نقش میانجی توسط صدراعظم آلمان در گفتگوی بین روسیه و غرب تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاتزک گفت: «این احساس وجود دارد که آنگلا مرکل هنوز در مسکو مورد احترام است. او باید به مسکو برود و تلاش کند به یک میانجی تبدیل شود. این قطعا اجتناب ناپذیر است. ما باید از این مارپیچ تنش خارج شویم.»

وی افزود مسائلی مثل حفظ صلح، مبارزه با تروریسم و بحران سوریه نمی تواند بدون مشارکت روسیه حل شود.

این سیاستمدار آلمانی همچنین از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بابت مشارکتش در افزایش تنش‌ها در روابط روسیه و غرب انتقاد کرد و وضعیتی را که در آن رئیس جمهور آمریکا از مسکو خواسته بود خود را برای حمله موشکی به سوریه آماده کند، یادآوری کرد.

وی گفت: «زمانی که تو در توئیتر جملاتی از این نظیر می نویسی که روسیه، خود را آماده کن، این کار غیرمسئولانه است. پوچ است. ما باید خوشحال باشیم که روسیه در چنین وضعیتی بسیار عاقلانه رفتار کرد.»

پلاتزک افزود به اعتقاد او برلین و مسکو می توانند از روابط خود بهره ببرند. وی یادآور شد که دو کشور در سال 2017 فعالانه برنامه تبادل دانشجو را پیش بردند و ارتقا این دست روابط را خواستار شد.

انتهای پیام/

تلاش آلمان برای بهبود روابط میان روسیه و غرب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز روسیه پیشتاز شد

نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۳ آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، همانطور که داده‌های مبادلات ارزی روسیه نشان می‌دهد، نرخ تبدیل یورو به روبل در بورس مسکو برای اولین بار از سوم آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

از ساعت ۱۰و ۱۹ دقیقه صبح به وقت مسکو، یورو با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۹۸.۹۴ روبل رسید.

تا ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت مسکو، نرخ یورو به ۹۸.۹۹ روبل رسید.

به نقل از بیزنس، در همین حال، نرخ دلار به روبل با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۹۲.۵۶ روبل رسید، نرخ یوان نیز حدود ۱۲.۷۲۶ روبل  بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد