Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:25:32 GMT

عملیات اجرایی ساخت دو مدرسه در گنبدکاووس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۵۹۵۷

عملیات اجرایی ساخت دو مدرسه در گنبدکاووس آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - عملیات اجرایی همزمان ساخت دو مدرسه مقطع متوسطه اول در مناطق روستایی گنبدکاووس روز پنجشنبه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و مسئولان محلی در روستای سارلی علیا از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی دیگر از این مدارس در روستای آی تمر در بخش مرزی داشلی برون احداث می شود و هزینه احداث هرکدام از آنها پنج میلیارد و 500 میلیون ریال است که با مشارکت دو میلیارد ریالی بانک ملی برای هرکدام از مدارس ساخته شده و مابقی اعتبارات مورد نیاز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آیین آغاز عملیات اجرایی این مدارس که به صورت متمرکز در روستای سارلی علیا انجام شد، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: از ابتدای طرح ساخت مدارس از سوی بانک ها تاکنون، بانک ملی ایران 71 باب مدرسه ساخته است.
برات کریمی بدون اشاره به اعتبارات صرف شده برای ساخت این مدارس افزود: امسال با مشارکت بانک ملی پنج مدرسه در استان گلستان احداث می شود که کلنگ زنی دو باب آن در روستاهای سارلی علیا و آی تمر به صورت متمرکز، امروز انجام شد.
وی گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور محسوب می شود وکمک به این نهاد قطعا در رشد و توسعه کشور موثر است.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران یادآور شد: این بانک در سال های اخیر 40 هزار میلیارد ریال به فرهنگیان تسهیلات پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنان کوتاهی گفت: روستای سارلی علیا با کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه مواجه است و 65 دانش آموز دختر و پسر این روستا در این مقطع به صورت مختلط تحصیل می کنند.
فرج الله رزاقی با بیان اینکه 30 دانش آموز این مقطع روستای سارلی علیا دختر بودند، خاطر نشان کرد: مختلط بودن کلاس های این دانش آموزان باعث ترک تحصیل 18 نفر از آنان شده است.
وی افزود: با ساخت این مدرسه سه کلاسه، مشکل ادامه تحصیل دانش آموزان این روستا حل می شود.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و حدود 70 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در این شهرستان به تحصیل مشغول هستند.
3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش ساخت مدرسه گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت